تحمیل پیمان امنیتی به افغانستان توسط آمریکا

بدون حل این مسایل امضای هر گونه پیمان با امریکا موجب بردگی و شرمندگی افغانستان بوده و امضاکننده آن پاسخی در برابر نسلهای آینده و موجود نخواهد داشت.

رییس حزب دموکراسی و توسعه فراگیر افغانستان طی مصاحبه با جهان اسلام با اشاره به اذعان افغانستان و آمریکا به لزوم انعقاد پیمان امنیتی، گفت: در این میان کرزی یک سری شرایط دارد، از جمله اینکه امریکا باید امنیت افغانستان را تضمین کند و هم چنین ارتش و پلیس این کشور را از نظر سلاح تامین کند و تا زمانی که این شرایط برآورده نشود، این پیمان هیچ معنایی برای افغانستان ندارد.
شیرمحمد برزگر در تشریح دلایل حامد کرزای برای این شروط به خبرنگار جهان اسلام گفت: این شروط به این دلیل است که آمریکاییها اینجا در پایگاههای خود حضور خواهند داشت و جنگ و جدل، کشت وکشتار هم ادامه خواهد داشت و امریکا ادعا خواهد کرد که این جنگ مربوط به شما است و به ما ربطی ندارد و شما با همسایگان خود مسایل خود را حل کنید و ما در این مسایل مداخله نمی کنیم.
برزگر در ادامه این مصاحبه گفت: بدون حل این مسایل امضای هر گونه پیمان با امریکا موجب بردگی و شرمندگی افغانستان بوده و امضاکننده آن پاسخی در برابر نسلهای آینده و موجود نخواهد داشت. به همین خاطر کرزی، بارها این مسله را رد کرده و اختلافات دولت با امریکا هرازگاهی از طریق رسانه ها وغیره آشکار می شود.
وی با اشاره به سفرهای پی در پی مقامات آمریکائی به افغانستان از جمله کری و مک کین گفت: هدف این سفرها اینست که بتوانند بدون بر آورده ساختن شروط دولت افغانستان این پیمان را به افغانستان تحمیل کنند. لذا به نظر من کرزی بدون اینکه از امریکا امتیازات لازم را بگیرد، نباید این پیمان را امضاء کند وگرنه محکوم تاریخ خواهد شد.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.