سفیر آمریکا تلاش برای تجزیه افغانستان را تکذیب کرد

سفیر آمریکا در افغانستان اظهارات یکی از مقامات افغان مبنی بر تلاش واشنگتن برای تجزیه این کشور و حضور طالبان در امور سیاسی را رد کرد.

به گزارش روز جمعه یونایتدپرس، جیمز کانینگهام، سفیر آمریکا در افغانستان اظهارات اخیر کریم خرم، رییس دفتر حامد کرزی رئیس جمهوری این کشور را "بی اساس" توصیف کرد و مدعی شد که آمریکا از افغانستان واحد، دمکراتیک و با ثبات حمایت می‌کند.
کانینگهام افزود که تصمیم گیری درباره آینده افغانستان بر عهده افغان ها است و انتخابات آتی این کشور صرفنظر از اینکه چه کسی پیروز می شود، برای آینده افغانستان حیاتی خواهد بود.
وی درباره موافقتنامه امنیتی میان آمریکا و افغانستان نیز گفت که این موافقتنامه زمینه ساز همکاری‌های امنیتی با دولت کابل بعد از سال ۲۰۱۴ است و واشنگتن آمادگی دارد که این گفتگو ها را هرچه سریعتر از سربگیرد.
کریم خرم، رئیس دفتر حامد کرزی اخیرا در مصاحبه با "تلویزیون خصوصی یک " افغانستان گفت که گشایش دفتر قطر توطئه ای برای تجزیه افغانستان بوده و آمریکا، پاکستان و قطر در این اقدام دخیل هستند.
ماه گذشته بعد از گشایش "دفتر" طالبان در قطر، روابط میان افغانستان و آمریکا به سردی گرایش یافت و دولت افغانستان مذاکرات دوجانبه با آمریکا را بر سر موافقتنامه امنیتی به حال تعلیق در آورد.


نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.