هکرهای افغانستانی چند سایت دولتی پاکستان را هک کردند

چند صفحه اینترنتی مربوط به دولت پاکستان هدف حمله یک گروه از هکرهای افغانستانی قرار گرفته است، این هکرها در پیامی نوشته اند: به یاد داشته باشید که ما نه فراموش می کنیم و نه می بخشیم و انتقام خون برادران خود را خواهیم گرفت.

به گزارش پیام آفتاب، یک گروه از هکران افغان چند صفحه اینترنتی مربوط به وزارتخانه های مهم پاکستان و ادارات ایالتی این کشور را هک نموده و سعی به تخریب آن کرده اند.

در گزارش ( سافت پیدیا ) آمده است که گروه از هکران افغان بنام ارتش سایبر افغان ها بالای شش صفحه اینترنتی مربوط به وزارتخانه های دفاع, امور داخله، معدن و صنایع، مالیه، معارف و بخشی از کابینه دولت پاکستان حمله نموده و صفحات مذکور را تخریب کرده اند.

منبع افزوده است که بعدا این گروه ادعای هک و تخریب شماری از صفحات اینترنتی مربوط به ادارات ایالتی پاکستان را نیز نموده اند. منبع مذکور گفته است که هکران افغان در صفحات فوق پیامی را نیز نوشته اند که در آن گفته شده: ما به سرعت پیش می رویم و عن قریب فساد اداری را از کشور خود نابود خواهیم ساخت و خود کفاء خواهیم شد. به یاد داشته باشید که ما نه فراموش می کنیم و نه می بخشیم و انتقام خون برادران خود را خواهیم گرفت.

زمانی که در مورد گزارش نشر شده از شیخ نوید حیدر مسئول اداره اطلاعات عامه پاکستان پرسیدم وی در جواب به رادیو آزادی گفت: امروز در این رابطه در وزارت ما جلسه دایر شده و به شمول وزیر همه کارمندان ما در این جلسه شرکت خواهند کرد، خودم نمی توانم که این گزارش را تایید یا رد کنم.

در مورد اینکه هکران چی کسانی هستند و هدف ایشان چی می باشد، عبدالمجید یک متخصص کامپیوتر به رادیو آزادی گفت: هک بیشتر برای دریافت اسناد محرم حکومت ها صورت می گیرد و هکران می توانند با استفاده از راه های غیر قانونی در صفحات اینترنتی رفته و آن را تحت کنترل خود در آورند و معلومات محرمانه آن را بدزدند بسیاری اوقات به خاطر نشان دادن قدرت دسترسی در اسناد محرم هم صفحات هک می شود تا به دولت نشان داده شود که توانایی آن را مخالفان دارند.

چندی قبل زمانی که جنگ میان نیروهای افغان و پاکستانی در ولسوالی گوشته جریان داشت عده ای از رسانه‌های خارجی ادعای هک شدن وب سایت های پاکستانی را از سوی هکران افغان نموده بودند ولی این خبر در آن زمان از سوی مقام های پاکستانی رد شد.

 

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.