آغار کار آسفالت جاده ی چاردهی کابل

کار قیرریزی خیابان پل سوخته، دارالامان با هزینه 11 میلیون دالر از کمک های بلاعوض کشور ترکیه در مدت 10 ماه ساخته خواهد شد.

سرک چهار قلعه چهاردهی حدود سه سال قبل به منظور بازسازی از سوی شهرداری تخریب شده بود که کار آسفالت آن آغاز شد. باشندگان این منطقه، بدلیل عدم بازسازی این سرک، چند بار دست به تظاهرات زدند.

محمد یونس نواندیش شهردار کابل دلیل تاخیر در بازسازی این خیابان را نبود تدارکات و بودجه خواند و گفت: ما تصمیم داشتیم که این سرک را به زودترین فرصت آباد نماییم ولی نبود بودجه و تدارکات باعث گردید که کار آن به تاخیر افتاد.

شهردار کابل از کمک های کشور ترکیه که ده ها پروژه خرد و بزرگ را در سراسر کشور عملی کرده است قدردانی نمود و تقاضا کرد که به کمک های دوستانه اش به افغانستان ادامه دهد.

داکتر بکر دمیر رییس موسسه تیکا یا نهاد کمک رسانی ترکیه، افغانستان و ترکیه را دو کشور دوست و برادر خوانده و افزود: با توجه به دوستی قدیمی میان افغانستان و ترکیه، کمک های این کشور برای افغانستان در آینده نیز ادامه خواهد داشت و ما در این جا در کنار شما باقی خواهیم ماند.

کشور ترکیه علاوه بر کمک های اقتصادی برای افغانستان، در بخش های نظامی و فرهنگی نیز همکاری های نزدیک با افغانستانی ها دارد.

 

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.