انفجار 9 خودرو در مناطق مختلف بغداد/ بیش از 30 کشته و 100 زخمی

منابع امنیتی اعلام کردند در انفجار شامگاه شنبه نه دستگاه خودرو بمب گذاری شده در نقاط مختلف بغداد دست کم 30 نفر کشته و بیش از 100 نفر دیگر زخمی شدند.

به گزارش سرویس بین‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه، یک منبع در پلیس و یک منبع در وزارت کشور عراق با اعلام این خبر افزودند دو خودرو بمب گذاری شده در منطقه الکراده در مرکز بغداد و دو خودرو بمب گذاری شده نیز در مناطق شرطه الرابعه و المواصلات در جنوب پایتخت منفجر شدند.

پس چند دقیقه از این انفجارهای همزمان، دو خودرو بمب گذاری شده دیگر در منطقه الطوبجی در شمال بغداد ، یک خودرو در منطقه البیاع در جنوب ، یک خودرو دیگر در منطقه الزعفرانیه در جنوب و یک خودرو دیگر در منطقه الجدیده در شرق بغداد منفجر شد.

این منابع و منابع بیمارستانی اعلام کردند در این انفجارها که بین ساعت 20 و 30 دقیقه به وقت محلی (17 و 30 دقیقه به وقت گرینویچ) تا 21 و 30 دقیقه (18 و 30 دقیقه به وقت گرینویچ) رخ داد دست کم 30 نفر کشته و بیش از 100 نفر نیز زخمی شدند.

بر اثر انفجار خودرو بمب گذاری شده در منطقه "الشرطه الرابعه" در جنوب غرب بغداد سه نفر کشته و هفت تن زخمی شدند.

بر اثر انفجار خودرو بمب گذاری شده در منطقه المواصلات در جنوب بغداد  هم دو نفر کشته و بیست و دو نفر دیگر زخمی شدند.

خشونت بارترین این انفجارها در منطقه الکراده در خیابان اصلی این منطقه در ساعت اوج رفت و آمد رخ داد که بر اثر آن نه نفر کشته و دهها نفر دیگر زخمی شدند.

گفتنی است، در حمله انتحاری به یک مقر ارتش در منطقه تموز در شرق نینوا یک نفر کشته شد و 20 نفر دیگر زخمی شدند.

از ابتدای ژوئیه تاکنون در خشونتهای عراق حدود 490 نفر کشته شده اند.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.