رییس دادگاه استیناف غزنی : طالبان از سوی امریکا حمایت می شوند

رییس دادگاه استنیاف غزنی که بخاطر رهایی شماری از زندانیان بر اساس حکم رییس جمهور در زندان غزنی سخن می گفت؛ از طالبان محبوس خواست که پس از رهایی، دوباره به صفوف این گروه نپیوندند.

خواجه میرصمد حقداد رییس دادگاه استنیاف غزنی که در جمعی از طالبان محبوس در زندان غزنی سخن می زد گفت: ” جنگ کنونی در کشور از دیدگاه اسلام جواز شرعی ندارد و یک جنگ استخباراتی کشورهای بیگانه می باشد که بالای افغان ها تحمیل شده است”.

وی افزود که طالبان و حکومت از سوی امریکا حمایت می شوند؛ وگرنه طالبان مسلح توانایی ادامه جنگ را ندارند؛ آنان امکانات جنگی را از سوی امریکا دریافت می کنند.

وی گفته های ایالات متحده امریکا را در قبال بیرون کشیدن عساکرش از افغانستان یک دروغ محض خوانده و اظهارداشت که آنان، بخاطر منافع خودشان در کشور باقی می مانند.

او از طالبان رها شده از زندان خواست که دیگر دست از جنگ برداشته و نیروهای امنیتی افغان را هدف قرار ندهند.

 

در همین حال؛ عبدالرحمان صافی آمر زندان غزنی به خبرنگارجمهور گفت که بر اساس فرمان شماره ۳۳ رییس جمهورکرزی، بمناسبت ماه مبارک رمضان،۴۱ تن از اعضای گروه طالبان که بجرم حملات تخریبی زندانی شده بودند؛ امروز (۲۹ سرطان) رها گردیدند.

او افزود که در قید ۶ تن از طالبان مسلح ۲ سال تخفیف بعمل آمده است و این فرمان تنها بالای زندانیان سیاسی تطبیق شده است.

به گفته آقای صافی؛ در حال حاضر، بشمول ۹ خانم، ۴۱۶ تن بجرم های مختلف در محبس غزنی زندانی می باشند.

او در ادامه از نبود برق و جای مناسب برای نگهداری زندانیان شکایت کرده و از مقامات حکومتی خواست که برای نگهداری زندانیان و فعالیت پرسونل آنان، ساخت یک بلاک را در نظر بگیرند.

 

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.