تصمیم خروج از افغانستان؛ در صلاحیت نظام آمریکاست، نه اوباما

رسانه ای کردن تصمیم اوباما بر خروج کامل از افغانستان، صرفاً یک بازی سیاسی بین باراک اوباما و حامد کرزای است که بر سر امضای پیمان امنیتی و تداوم قدرت کرزای در افغانستان به اختلافاتی برخورد کرده اند.

بنا بر گزارش بخش سیاسی جهان اسلام رسانه های آمریکائی با توجه به تأسیس پایگاه های نظامی در افغانستان برای اهداف بلند مدت حضور خود در افغانستان، هر از چند گاهی به نقل از مقامات ارشد امریکا، گزارشهایی مبنی بر تصمیم اوباما درمورد خروج نیروهای کامل از افغانستان بعد از ٢٠١٤ را منتشر می کنند.
بنا بر این گزارش؛ به عقیده کارشناسان مسأله افغانستان، این موضوع دیگر روشن شده است که امریکا در افغانستان تاسیسات نظامی تاسیس کرده است و از این کشور اهداف خود را پیگیری می کند ،بنابراین امریکا از افغانستان خارج نمی گردد فقط از صحنه درگیری خود را خارج می سازد، چون تلفات امریکا در افغانستان افزایش یافته است. بنابراین از جنگ خارج می شود، اما از افغانستان خارج نمی گردد.
بنا بر تحلیل پایگاه اطلاع رسانی افغانیوز، تصمیم بر خروج از افغانستان در حیطه اختیار باراک اوبامانیست، بلکه این تصمیم نظام امریکاست که در افغانستان حضور داشته باشد. لذا این خبرپراکنی های رسانه ها به نوعی یک بازی سیاسی بین اوباما و کرزای است که ادامه دارد. امریکا خواهان امضای پیمان امینتی مورد نظر خود است، آقای کرزای نیز آمادگی دارد اما برای یک دوره دیگر خواهان قدرت می باشد، بعد از این موافقت، آقای کرزای با امریکا پیمان امنیتی امضا خواهد کرد.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.