حادثه یازدهم سپتامبر، کار آمریکا بود نه القاعده

حمله یازدهم سپتامبر که القاعده مسئولیت آنرا به عهده گرفت، خود امریکا بود که از این حمله به سود خود استفاده کرد و الان نظر بر اینست که این حمله را خود امریکا طراحی کرده بود.

مدیر مسوول روزنامه ویسا با مرتبط دانستن عملیات تروریستی اخیر به کاخ ریاست جمهوری افغانستان با آمریکائیها گفت: در این اواخر مسائل سیاسی و استخباراتی خیلی به هم گره خورده است. مجاهدین افغانستان شوروی را شکست داد ولی سود آن به امریکا رسید و نتیجه ای که باید مجاهدین از این پیروزی بدست می آورند، حاصل نکردند. حمله یازدهم سپتامبر که القاعده مسئولیت آنرا به عهده گرفت، خود امریکا بود که از این حمله به سود خود استفاده کرد و الان نظر بر اینست که این حمله را خود امریکا طراحی کرده بود. یعنی وسیله هر کس باشد و انگیزه عوامل مستقیم هر چه باشد ولی این عوامل آگاهانه یا به طور غیر آگاهانه از سوی قدرت های دیگر مورد استفاده قرار می گیرند.
زبیر شفیقی، نویسنده و کارشناس افغان در این باره مدعی شد: طالبان در خیلی از حملات مسوولیت آنرا به عهده گرفته است، ولی بعداً معلوم شده است که این عملیات، کار این گروه نبوده است.
وی در باره علت اینگونه قبول مسئولیتها گفت: طالبان برای افزایش وزن سیاسی خود همیشه مسئولیت هر حمله را به عهده می گیرد. حال اگر طالبان در این حمله دست داشتند یا نداشتند آگاهانه یا غیر آگاهانه این تحلیل وجود دارد که این حمله، به عنوان یک تهدید بود برای کرزی آن هم برای اینکه از شروط خود برای امضای پیمان امنیتی عقب نشینی کند.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.