انتخابات ریاست جمهوری مالی به دور دوم کشیده شد

دولت مالی اعلام کرد پس از آنکه هیچ یک از نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری نتوانستند اکثریت آرا را در دور اول انتخابات بدست آورند، انتخابات به دور دوم کشیده شد و دور دوم 11 اوت برگزار خواهد شد.

به گزارش سرویس بین‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه ،نتایج دور اول انتخابات ریاست جمهوری مالی حاکی از اینست که ابراهیم ابوبکر کیتا نخست وزیر سابق این کشور با کسب 39.2 درصد آرا پیشتاز است و پس از وی سومیلا سیسه با 19.4 درصد آرا قرار دارد.
اما پس از اینکه وزارت کشور مالی اعلام کرد از مجموع 3.5 میلیون رای ماخوذه بیش از 400 هزار رای باطل بوده است، سیسه دولت را به تقلب گسترده در انتخابات متهم کرد.
سیسه در یک کنفرانس خبری در باماکو گفت: حضور بالای مردم در انتخابات 28 ژوئیه نباید به دلیل عدم تدارک کافی، سازماندهی ضعیف و تقلب در دور اول انتخابات، بی تاثیر بماند.
سیسه 63 ساله گفت: از میزان بالای آرای باطله متحیر شده و از دادگاه قانون اساسی این کشور خواهد خواست که در این باره تحقیق کند.
وی افزود: از دولت مالی و شرکای آن می‌خواهم در تدارک  دور دوم انتخابات، اقدامات سختگیرانه ای برای تضمین شفافیت خواست و اراده مردم انجام دهند.
 سخنان سیسه که سابقا وزیر دارایی  و رئیس کمیسیون  اقتصادی و پولی غرب آفریقا بود، پس از آن منتشر شد که حزب وی گفت: انتخابات توسط افرادی که چندین بار رای داده اند، خدشه دار شده است.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.