هلاکت 10 شورشی در افغانستان

در حمله امروز صبح شورشیان به مرکز ایست بازرسی پلیس در منطقه بالا مرغاب افغانستان ده شورشی کشته شدند.

به گزارش سرویس بین‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از  خبرگزاری شین هوا ؛ این خبرگزاری به نقل از یکی از منابع در استان بادغیس در غرب افغانستان اعلام کرد در حمله امروز صبح شورشیان به مرکز ایست بازرسی پلیس در منطقه بالا مرغاب در این استان ده شورشی کشته شدند. 


به گفته عبدالله احمدزای، فرماندار استان بادغیس،« صدها شورشی  بامداد امروز به مراکز ایست بازرسی پلیس مرزی افغانستان در مناطق نزدیک مرز این کشور با ترکمنستان حمله کردند. این درگیری همچنان ادامه دارد.»


وی گفت ده شورشی از جمله یکی از سرکردگان شورشیان منطقه به نام ملا عبدالله در درگیری های منطقه که در بخش شمالی قلعه نو، مرکز استان بادغیس و در فاصله 555 کیلومتری کابل، پایتخت افغانستان قرار دارد، کشته شدند. به گفته این مقام افغان، در این درگیری ها یک پلیس کشته و یکی از اعضای پلیس مرزی افغانستان ربوده شد.


در عین حال، ژنرال تاج محمد، از فرماندهان ارتش افغانستان در استان هرات که همجوار بادغیس است، گفت یکی از یگان های ارتش به عنوان نیروی کمکی به منطقه درگیری ها اعزام شده است. از سوی دیگر شاهدان اعلام کردند بیش از 500 شورشی در حمله به مراکز ایست بازرسی پلیس مرزی افغانستان شرکت داشتند. به گفته شاهدان، شورشیان طالبان همچنین کنترل دو مرکز ایست بازرسی به دست گرفته اند.


فرماندار بادغیس گفت جزئیات درباره این حمله به زودی در اختیار رسانه ها قرار خواهد گرفت.  گروه شورشی طالبان از اواخر آوریل امسال حمله به نظامیان را در افغانستان تشدید کرده است. این گروه از غیرنظامیان خواسته اند از تاسیسات و کاروان های نظامی که ممکن است هدف حمله آنان قرار گیرند، دوری کنند.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.