افغانستان؛ قربانی خیانتها و جنایتهای مستکبران و زد و بندهای سیاسی

از همان ابتدا، ایالات متحده آمریکا، انگلیس، عربستان سعودی و پاکستان در ایجاد طالبان نقش حائز اهمیتی داشتند؛ در پایان خط جنگ نیز آمریکایی‌ها به یک متحد واقعی و هم‌پیمان نیاز دارند که عبارت است از طالبان.

به گزارش جهان اسلام؛ گشایش دفتر طالبان در قطر و تعطیل شدن سریع آن و توقف مذاکرات، همه و همه، بازی سیاسی است و تا زمانی که منافع طالبان در افغانستان تطبیق نگردد جنگ ادامه خواهد داشت. از سوی دیگر، طالبان نیز با حمایت این کشورها در سطح منطقه به دنبال برپایی نظام مطلوب این گروه هستند.
بنا بر این گزارش، به عقیده کارشناسان مسائل افغانستان، آمریکا با نظام‌های سیاسی که در کشورهای عربی به عنوان دیکتاتوری مطرح است هیچ مخالفتی ندارد و ایجاد دموکراسی در افغانستان، جنگ با طالبان و القاعده و تروریسم بهانه ای برای اشغال افغانستان است. اگر آمریکا در پایان خط با طالبان به توافق برسد سیاست خود را در سطح منطقه و جهان اعمال خواهد کرد و البته این نگرانی نیز وجود دارد که که اگر آمریکا موفق به تامین استراتژی خود نشود، افغانستان را با خطر تجزیه مواجه سازد.
در نهایت این افغانستان و مردمانش باز هم قربانی خیانت‌ها و جنایت‌های مستکبران خواهد شد، بنابراین بازهم منافع ملی، صلح و آزادی مردم افغانستان پایمال می‌شود، روندی که چهار دهه افغانستان را قربانی زدوبندهای سیاسی قرار داده است.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.