سیاست های جنگ طالبانه اوباما ژنرال های امریکایی را به زانو در آورده است

ژنرال های امریکایی بر این باروند که بعد از 10 سال جنگ در افغانستان و عراق، اکنون ارتش نیاز به یک بازنگری اساسی دارد و با این روحیه مطمئناً حمله موشکی به سوریه با شکست مواجه خواهد شد.

به گزارش جهان اسلام به نقل از "واشنگتن پست"، ارتش ایالات متحده از اجرای طرح جنگ موشکی اوباما در سوریه شدیداً نگران هستند، این حقیقتی است که در تمامی مصاحبه های افسران ارشد کنونی و سابق امریکایی دیده می شود.

به گزارش واشنگتن پست، افسران نظامی امریکا از ژنرال های 4 ستاره تا فرمانده هان ارشد، تماماً از تصمیم اوباما مضطرب و نگران هستند، چراکه به اعتقاد آنها این تصمیم از ابتدا غیر منطقی و بدون برنامه ریزی بوده است. به اعتقاد آنها، در حال حاضر، فرایند خروج از افغانستان نسبت به دخالت در جنگ داخلی سوریه در اولویت قرار دارد و این پافشاری باراک اوباما موجب نگرانی این ژنرال ها شده است.

برخی از افسران ارشد امریکایی نیز نسبت به واکنش حزب الله لبنان و دیگر حامیان دولت بشار اسد ابراز نگرانی می کنند و برخی از این ترس دارند که موج واکنش ها به حمله موشکی به سوریه پای ارتش کشورهایی همانند روسیه و ایران را هم به این کشور باز کند.

ژنرال های امریکایی، در مصاحبه های متعددی که بصورت محرمانه با واشنگتن پست انجام داده اند، نارضایتی شدید خود را از تصمیم باراک اوباما برای حمله موشکی به سوریه اعلام کرده اند. بنا بر اعلام یکی از افسران ارشد ارتش ایالات متحده، سربازان امریکایی دیگر توان ورود به میدان جنگ دوم همچون سوریه را بعد از افغانستان ندارند. به اعتقاد وی سربازان امریکایی 10 سال است که در جنگ ضد شورشی شرکت دارند ولی سوریه یک کشور مدرن و مجهز است و جنگ با سوریه نیاز به یک بازه زمانی طولانی مدت برای تقویت قوا دارد.

به گفته واشنگتن پست، رهبران نظامی در حال خدمت ارتش امریکا، شدیداً بر این باور هستند که حمله به سوریه هیچ سودی برای ایالات متحده ندارد. یکی از ژنرال های ارشد امریکایی که نخواست نامش فاش شود با توجه به سابقه فعالیتش در موضوع خاورمیانه، در مصاحبه با واشنگتن پست اعلام کرده است که به کلی هدف اولیای امر امریکا از حمله به سوریه مشخص نیست چرا که انها ادعا دارند دخالت انها مبنی بر تغییر رژیم نیست، اگر قصد انها فقط تنبیه کردن دولت بشار اسد می باشد پس راه های بسیاری برای این کار وجود دارد.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.