امریکا توان مقابله با ارتش سوریه و حامیان آن را ندارد

به اعتقاد کارشناسان غربی توافق امریکا با روسیه تنها راه حل بحران داخلی سوریه می باشد.

به گزارش جهان اسلام: "رابرت کیت ری" معروف به "باب ری"، سیاستمدار سرشناس کانادایی اعتقاد دارد دولت بشار اسد به نسبت وسعت سوریه، از ارتش بسیار استثنائی و در کنار آن حامیانی همچون روسیه، ایران و مخصوصاً حزب الله لبنان را در اختیار دارد و در این میان چین هم برگ برنده خوبی برای وی در سازمان ملل می باشد.

رهبر حزب لیبرال کانادا بر این باور است که حتی اگر دولت سوریه اقدامات ضد حقوق بشر انجام داده باشد، اتخاذ تحریم های اقتصادی از طرف شورای امنیت سازمان ملل بهترین گزینه برای برخورد با دولت وی خواهد بود.

وی تاکید دارد، یکی از راه حل های موثر برای حل بحران سوریه کنار امدن باراک اوباما با حامی اصلی سوریه، یعنی ولادیمر پوتین می باشد. در حقیقت بدون دخالت روسیه درگیری سوریه به پایان نخواهد رسید حتی اگر این حقیقت خلاف نظر و تمایل امریکایی ها باشد باید بپذیرند و با روسیه توافق کنند.

به اعتقاد این سیاستمدار برجسته، در حال حاضر افراطیون خود را وارد این جنگ کرده و ما نباید بگذاریم همان اتفاق عراق، افغانستان، یمن و سومالی تکرار شود. ما باید چشمان خود را باز کنیم، حقیقت ها را درک کنیم و بپذریم که راه حل پایان درگیری داخلی سوریه حمله موشکی نیست چرا که کشتار مردم بیگناه سوریه توسط موشک های امریکایی نیز یک اقدام غیر قانونی به حساب می آید و این گره تنها بدست خود سیاستمداران سوریه حل خواهد شد.

به اعتقاد وی همیشه برای انجام یک کار موثر و منطقی وقت کافی وجود دارد. در حال حاضر چیزی که مورد نیاز جهانیان است یک آرامش بین المللی بعد از چندین جنگ پی در پی می باشد، اما سیاستمداران ما نتوانستند به این مهم دست بیابند.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.