دولت سوریه آمریکا را به جعل اسناد و شواهد متهم کرد

دولت سوریه اداعا کرده است که آمریکا برای توجیه عملیات نظامی خود دست به جعل اسناد و شواهد زده است، این در حالی است که رئیس جمهور و وزیر خارجه آمریکا به صراحت دولت سوریه را متهم به کاربرد سلاح های شیمیایی می کنند.

به گزارش پیام آفتاب،‌ دولت سوریه آمریکا را متهم کرده که در تلاش برای توجیه یک اقدام نظامی در آن کشور، به ساختن و جعل شواهد دست زده است.

دولت بشار اسد، رییس جمهور سوریه، دست داشتن در حمله شیمیایی هفته گذشته به حومه دمشق را رد می‌کند و می‌گوید این حمله توسط نیروهای مخالف انجام شده است.

روسیه که از متحدین نزدیک سوریه است نیز گفته است که تهدید واشنگتن در توسل به زور، قابل قبول نیست.

«الکساندر لوکاشویچ»، از سخنگویان وزارت امور خارجه روسیه گفت اقدام نظامی یک‌جانبه، نقض مستقیم قوانین بین‌الملل است و چشم‌انداز یک راه حل سیاسی برای بحران سوریه را ضعیف می‌کند.

«جان کری»، وزیر امور خارجه آمریکا شب گذشته، جمعه ۳۰ اوت (۸ شهریور) گفت شواهدی قطعی در دست است که نشان می دهد ارتش سوریه با گاز مسموم‌کننده به دمشق حمله کرده و بیش از ۱۴۰۰ تن از شهروندان سوری را کشته است.

«باراک اوباما»، رییس جمهور آمریکا نیز در باره اقدام نظامی در سوریه گفت که آمریکا یک واکنش محدود نظامی را در نظر دارد که نیروهای زمینی این کشور در آن شرکت نخواهند کرد و درازمدت نیز نخواهد بود. اما وی تاکید کرد که هنوز در این مورد به تصمیم نهایی نرسیده است.

اوباما گفت مقابله با حمله شیمیایی چالشی برای کل جهان و تهدیدی برای امنیت ملی آمریکاست.

رییس جمهور آمریکا گفت نمی‌تواند جهانی را تحمل کند که در آن زنان و کودکان در مقیاسی وحشتناک با گاز خفه شوند.

در همین حال، «رجب طیب اردوغان»، نخست‌وزیر ترکیه گفته است هر گونه اقدام نظامی در سوریه باید با هدف سرنگون کردن حکومت بشار اسد، رییس جمهور این کشور صورت بگیرد.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.