روند کاپیتولاسیون در افغانستان

سیاستمداران افغان، از کشورهای مختلف به خاطر حفظ و کمک به منافع خاص خودشان دعوت به مداخله کرده‌، در عین حال از هر پیمان و معاهده‌ای به نفع خویش استفاده می‌کنند.

به گزارش جهان اسلام؛ مدیر پایگاه اینترنتی «آزمون ملی افغانستان»، این کشور را میدان رقابت‌های سیاسی منطقه‌ای و جهانی دانست و گفت: افغانستان به میدان رقابت‌های سیاسی منطقه‌ای و جهانی و آزمایشگاه مختلف تسلیحات نظامی و جنگ نیابتی از کشورهای مختلف تبدیل شده است به عنوان نمونه پاکستان و هند در این کشور با یکدیگر می‌جنگند، همچنین آمریکا و سایر کشورها نیز در داخل افغانستان پنجه نرم می‌کنند.
بنا بر این گزارش، آقای ناصری در ادامه گفت: این در حالی است که سیاستمداران افغان با توجه به منافع خاص خودشان به کشورهای مختلف روی آورده و از آن‌ها به خاطر حفظ و کمک این منافع دعوت به مداخله کرده‌اند در عین حال از هر پیمان و معاهده‌ای به نفع خویش استفاده می‌کنند.
ناصری در این رابطه افزود: با نگاهی به تاریخ افغانستان در می‌یابیم که شاه شجاع زمانی برای به قدرت رسیدن، معاهده 11 ماده‌ای را با انگلیسی‌ها امضا کرد و اقدام به وطن فروشی کرد در حالی که امروز نیز افرادی برای منافع شخصی از مداخله کشورهای خارجی در امور افغانستان نیز استقبال می‌کنند.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.