عریقات : اسرائیل همچنان بر اشغالگری تاکید دارد

مذاکره کننده ارشد فلسطینی تداوم سیاست های رژیم صهیونیستی در قدس اشغالی را نشانه اصرار این رژیم برای ادامه اشغالگری خواند.

به گزارش سرویس بین‌ الملل باشگاه خبرنگارانبه نقل از خبرگزاری آکی ایتالیا ،صائب عریقات عضو کمیته اجرایی سازمان آزادیبخش فلسطین گفت: اینکه اسرائیل تلاش می کند مواد درسی خود را در مدارس شرق قدس تحمیل کند نشان می دهد تل آویو تصمیمی برای پایان دادن به اشغالگری ندارد.
وی افزود: اسرائیل از زمان اشغال قدس در سال 1967 تاکنون همواره تلاش می کند شرایط قدس را تغییر دهد در نتیجه علاوه بر اجرای طرح هایی چون توسعه شهرک های یهودی نشین یا کوچاندن اجباری فلسطینیان، بارها تلاش کرد مواد درسی اسرائیلی را به کتاب های درسی فلسطینیان در قدس تحمیل کند. این اقدام همچون دیگر اقدام های اسرائیل بر خلاف حقوق بشر در جهان است.
وی افزود: در چند سال اخیر مدارس فلسطینی در قدس اعم از مدارس مسیحیان یا مسلمانان زیر فشار بیشتری قرار گرفته اند تا مواد درسی خود را تغییر دهند و در این راه مشوق هایی چون افزایش حقوق به کادر آموزشی و همچنین افزایش کمک به مدرسه از ابزارهای فشار اسرائیل بر مدارس فلسطینی بوده است.
عریقات با بیان اینکه این فشارها سبب شد تا پنج مدرسه فلسطینی در سال تحصیلی 2013-2014 در برخی از مواد درسی خود روش آموزشی مورد نظر اسرائیل را برگزینند افزود:« این طرح با هدف تغییر در تاریخ فلسطین و تغییر در هویت فلسطینیان است در نتیجه تلاش سازمان ها ، نهادها و اتحادیه های فلسطینی را برای جلوگیری از اجرایی شدن چنین طرحی لازم می دانیم».

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.