مسافران مال باخته هرات- کابل: نیروهای پلیس اموال ما را غارت کردند

مسافران شاهراه هرات- کابل ادعا می کنند که شب گذشته شماری از نیروهای پلیس ملی در موبوطات ولسوالی تاج کینگ ولایت هرات آنها مورد لت وکوب قرار داده و اموال شان را تاراج کردند.

موترهای مسافربری که از هرات به مقصد کابل در حرکت بودند، شب روز گذشته در مسیر راه هرات- قندهار توسط افراد مسلح پلیس در ولسوالی تاج کینگ هرات متوقف و اموال شان به غارت برده شد و شماری از مسافران را مورد لت وکوب قرار دادند.

به گفته حاجی احمد الله، معاون اتحادیه مسافربری احمدشاه ابدالی شب گذشته زمانی که موترهای مسافربری از هرات به قصد کابل در حرکت بودند در منطقه ولسوالی تاج کینگ هرات از سوی افراد مسلح پلیس ملی، توقف داده شده و اموال این مسافران را غارت کرده و خودشان را نیز مورد لت وکوب قرارداده اند.

گفته می شود که شش تن ازمسافران و رانندگان در این حادثه از سوی نیروهای مهاجم پلیس زخمی شده‌اند و قریب به یک میلیون افغانی اموال شان غارت شده است.

این اولین بار نیست که اموال تجارتی مسافران در مسیر شاهراه کابل- هرات از سوی افراد مسلح پلیس غارت می شود، تاجران افغانستان همواره افراد مسلح پلیس را متهم به زورگیری وغارت اموال شان در مسیر این شاهراه بزرگ کرده اند.

کمسیون امنیت داخلی ولسی جرگه نیز برای حل این مشکل و جلوگیری از غارت اموال تاجران از سوی افراد مسلح، مقامات وزارت داخله را احضار کردند.

اما دیده می شود که تاکنون جلوی این مشکل که تاجران را به تشویش انداخته اند، گرفته نشده است و همچنان اموال تاجران در مسیر شاهراه های بزرگ افغانستان از سوی نیروهای پلیس غارت می شوند.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.