اعلام آمادگی دوشنبه برای ارائه کمک‌های اقتصادی و فنی به کابل

وزیر خارجه تاجیکستان از آمادگی «دوشنبه» به منظور ارائه کمک‌‌های اقتصادی و فنی به «کابل» خبر داد.

به گزارش خبرنگار دفتر منطقه‌ای فارس در دوشنبه، نماینده سازمان ملل متحد در امور افغانستان با وزیر امور خارجه تاجیکستان ملاقات کرد و راه‌های کمک به روند بازسازی افغانستان را مورد گفت‌وگو قرار داد.

«همراه‌خان ظریفی» وزیر امور خارجه تاجیکستان در ملاقات با نماینده سازمان ملل در خصوص مسائل مربوط به افغانستان و همکاری در جهت روند توسعه‌ این کشور تباد‌ل‌نظر کرد.

در این ملاقات که هفتم شهریور در شهر دوشنبه برگزار شد، طرفین دیدگاه‌های خود را در مورد وضعیت و مسائل منطقه مطرح کردند و همچنین بر لزوم ادامه مساعدت‌های بین‌المللی به افغانستان تأکید کردند.

در این مذاکرات تأکید شد که در شرایط حاضر برای کمک به ترمیم وضعیت اقتصادی افغانستان لازم است که کمک‌های فزاینده مالی و مساعدت‌های اقتصادی بین‌المللی و منطقه‌ای برای این کشور انجام شود.

وزیر امور خارجه تاجیکستان تأیید کرد که تاجیکستان آماده استفاده از ظرفیت‌های خود برای تدارک کمک‌های اقتصادی و فنی به افغانستان است.

همچنین از دیگر موضوعات پیشنهادی وزیر امور خارجه تاجیکستان به نماینده سازمان ملل متحد همکاری با افغانستان در زمینه‌های انرژی، ارتباطات و تربیت کادرهای نظامی و غیرنظامی بود.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.