بحران آفرینی آمریکا در خاورمیانه

کشورهای اروپایی قصد داشتند که یک گروه کوچک را در این کشور نابود و دولت مورد نظر خود را تشکیل دهد اما در این کار موفق نشدند و یک گروه کوچک در مقابل اهداف بیش از ٤٠ کشور ایستادگی کرد.

به گزارش خبرگزاری جهان اسلام به نقل از خبرگزاری بست بستان؛ آمریکا قصد دارد در یک کشور دیگر خاورمیانه مشکلات و بحران را بوجود بیاورد.
بنا بر این گزارش، سخنگوی جبهه وحدت ملی افغانستان با اشاره به اینکه امریکا قبل از اینکه نتیجه تحقیقات روشن گردد، حرف از حمله نظامی می زند گفت: این موضوع نشان می دهد که امریکا قصد دارد در یک کشور دیگر خاورمیانه مشکلات و بحران را بوجود بیاورد، اما به نظر بنده جنگ سوریه بسیار خطرناک خواهد بود.
وحید مژده، ریس خبر گزاری بست بستان، در این باره افزود: البته امریکا نیز خواهان همین است که بحران و جنگ در منطقه افزایش یابد ۔ تا منابع طبیعی را بطور کامل تحت کنترل خود در آورد، بدان معنا که امریکا و متحدان وی هم اکنون با بحران اقتصادی مواجهند، لذا این جنگ، جنگ اقتصادی است.
این کارشناس امور سیاسی همچنین گفت: اصلا اینها اهداف اقتصادی است که امریکا و امپرالیزم در این منطقه دارد. از سوی دیگر جنگ افغانستان نیر برای کشورهای اروپایی یک درس بود. کشورهای اروپایی قصد داشتند که یک گروه کوچک را در این کشور نابود و دولت مورد نظر خود را تشکیل دهد اما در این کار موفق نشدند و یک گروه کوچک در مقابل اهداف بیش از ٤٠ کشور ایستادگی کرد، لذا برای همین کشورهای اروپایی در مقابل مسله سوریه محتاطانه عمل می کنند.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.