کرزی: وظیفه من بی‌طرفی در انتخابات است

رئیس جمهور کرزی در دیدار با شماری از اعضای شورای اتفاق و سعادت ملی اسلامی افغانستان با بیان اینکه وظیفه من بی طرفی در انتخابات است، خاطرنشان کرد: دولت در انتخابات دخالت نخواهد کرد.

 حامد کرزی رئیس جمهوری اسلامی افغانستان قبل از ظهر روز گذشته با شماری از اعضای شورای اتفاق و سعادت ملی اسلامی افغانستان که متشکل از بزرگان شمال و شمال شرق کشور می باشند، دیدار کرد.

در این دیدار که در ارگ انجام شد، سناتور مولوی عبدالوهاب عرفان به نمایندگی از دیگران صحبت کرد، وی ضمن حمایت از برگزاری انتخابات گفت که شورای اتفاق و سعادت ملی اسلامی افغانستان معتقد است که برگزاری انتخابات ریاست جمهوری و شورا های ولایتی، کشور را به طرف ثبات و ترقی به پیش می برد.

وی انتقال سیاسی قدرت را بهترین گزینه تلقی کرد و خاطر نشان نمود که شورای متذکره بخاطر تنویر اذهان عامه و اعتماد بخشیدن به مردم به شکل رضاکارانه می خواهد سهم خویش را در این راستا ادا نماید.

مولوی عرفان ضمن تأکید بر امنیت انتخابات گفت: انتخابات زمانی مطابق خواست مردم خواهد بود که امنیت آن تأمین گردد و برای مساعد کردن فضای مصون، استخدام نیروهای امنیتی مسلکی و اشخاص چیز فهم و وطن دوست و آنانیکه عزت مردم افغانستان در سر لوحه وظایف شان قرار داشته باشد، اهمیت بسزای دارد.

متعاقباً مولوی محمد یعقوب عضو شورای سراسری علمای افغانستان صحبت کرد و از فرستادن هیأت ریاست جمهوری تحت ریاست مولوی جوره طاهری وزیر مشاور در امور دینی جهت دلجویی، غمشریکی و مساعدت به خانواده های شهدای حادثه ۸ سنبله که در اثر آن شیخ صدرالدین سعدی ولسوال دشت ارچی ولایت کندز و شمار دیگری به شهادت رسیدند، تشکری کرد.

حامد کرزی رئیس جمهوری اسلامی افغانستان پس از استماع صحبت های شماری اعضای شورای اتفاق و سعادت ملی اسلامی افغانستان ضمن خوش آمدید به آنان گفت که برگزاری انتخابات آرمان بر حق همه ماست و باید انتخابات به صورت حتمی برگزار گردد و تلاش ها بخاطر اینکه انتخابات برگزار نگردد، به خیر افغانستان نیست.

حامد کرزی خاطر نشان کرد که وظیفه من این است که در انتخابات کاملاً بی طرف باشم و دولت در امور انتخابات مداخله ننماید.

رئیس جمهور گفت که برای تأمین هر چه بیشتر امنیت صفحات شمال به خصوص ولایات فاریاب و تخار اقدامات مقتضی صورت خواهد گرفت.

گفتنی است که در ترکیب شورای اتفاق و سعادت ملی اسلامی افغانستان اقوام  ازبک، عرب، ترکمن، ایماق و تاتار از ولایت های بدخشان، بادغیس، کابل، پروان و هرات و ولایت های مشرقی شامل می‌باشند.

در این دیدار عبدالرئوف ابراهیمی رئیس ولسی جرگه، ثریا دلیل وزیر صحت و شماری از وکلا و سناتوران ولایت های شمال و شمال شرق کشور  نیز حضور داشتند.

 

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.