صهیونیست‌ها به دیپلمات‌های اروپایی هم رحم نکردند

نظامیان صهیونیست در کرانه باختری به کاروان کمک به ساکنان "خربة المکحول" حمله کردند.

به نقل از شبکه خبری العالم؛ این کاروان که برخی از دیپلمات های اروپایی و فعالان حقوق بشری آن را همراهی می کردند، برای ساکنان منطقه "خربه المکحول" چادر و دیگر وسایل مورد نیاز امدادی حمل می کرد.

دادگاهی در اسرائیل دستور داده خانه های ساکنان "خربه المکحول" را که حدود 120 نفر جمعیت دارد، به بهانه اینکه مجوز ساخت ندارند، تخریب شود و آنها را از منطقه اخراج کرده است. اما مردم با وجود اینکه خانه هایشان تخریب شده، از ترک این منطقه خودداری می کنند و می گویند نیاکان آنها از سال ها پیش در این منطقه زندگی می کردند. اما امروز یک کاروان امدادی قصد کمک رسانی به آنها را داشت که اسراییلی ها به کاروان حمله و آن را توقیف کردند.

خبرنگار رویترز می گوید: نظامیان اسرائیلی به سوی این کاروان و دیپلمات های اروپایی بمب های صوتی پرتاب کردند، نظامیان یک دیپلمات زن فرانسوی را از کامیون بیرون کشیدند و کاروان را توقیف کردند.

"ماریون کاستینگ" دیپلمات زن فرانسوی به خبرگزاری فرانسه گفت: مرا از کامیون بیرون کشیدند و به زمین انداختند، بدون آنکه به مصونیت دیپلماتیک من توجهی کنند. وی در حالی که لباسهای خاک گرفته اش را تکان می داد، افزود: "در اینجا این گونه به قوانین بین المللی احترام گذاشته می شود؟!"

ارتش و پلیس رژیم صهیونیستی تاکنون از اظهارنظر در این خصوص خودداری کرده اند.

همچنین نظامیان صهیونیست روز گذشته کمیته بین المللی صلیب سرخ را از ارائه مواد غذایی به ساکنان این روستا منع کردند. کارکنان صلیب سرخ روز چهارشنبه توانستند چند چادر را نصب کنند، اما ارتش اسراییل آنها را به برچیدن چادرها وادار کرد.

دیپلماتهایی از فرانسه، انگلیس، اسپانیا، ایرلند، استرالیا و دفتر سیاسی اتحادیه اروپا امروز جمعه با کمکهای بیشتری عازم منطقه شدند و به محض اینکه به این منطقه رسیدند، چندین خودروی ارتش اسراییل اطراف آنها را گرفت و نظامیان از آنها خواستند تا محتویات کامیون ها را خالی نکنند.

یک دیپلمات اروپایی که خواست نامش فاش نشود، گفت: این مساله حیرت آور و خشم برانگیز است و ما دولت های متبوع خود را از این اقدامات مطلع خواهیم کرد. حضور ما در این منطقه مساله ای کاملا مطابق قانون کمک های بشردوستانه بین المللی است و به موجب معاهده ژنو نیروی اشغالگر باید نیازهای ساکنان در منطقه اشغالی را در نظر بگیرد. اما مردم اینجا از هیچ حمایتی برخوردار نیستند".

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.