ترس اسرائیلی ها از رشد گروه های جهادی افراطی در سوریه

گزارشات امنیتی و اطلاعاتی اسرائیل نشان می دهد، با رشد قدرت نظامی شورشیان سوریه، تاریخ تحولات افغانستان خیلی سریع در سوریه علیه امنیت اسرائیل در منطقه تکرار خواهد شد.

به گزارش "افغان نیوز" به نقل از روزنامه "اورشلیم پست"، ارزیابی ها و گزارشات دریافتی از مرکز اطلاعات و امنیت اسرائیل ITIC نشان می دهد، سیاست اشتباه حمایت نظامی از شورشیان القاعده در سوریه، در آینده بسیار نزدیک به ضرر امنیت استراتژیک اسرائیل خواهد بود چراکه تهدیدات بالقوه بسیاری در این کشور نهفته است.
بر اساس گزارش منشتر شده، مقامات امنیتی اسرائیل باتوجه به هم مرز بودن با سوریه، بر این حقیقت اذعان دارند که، موقعیت استراتژیک سوریه با افغانستان و پاکستان بسیار متفاوت است، سوریه در قلب خاورمیانه واقع شده و حیاط خلوت اروپا و هم مرز با اسرائیل می باشد، لذا سیاست حمایت از القاعده نباید در سوریه نیز تکرار می شد، چرا که با این کار رسماً خودمان القاعده را از افغانستان وارد قطب حساس خاورمیانه کردیم.
بنا بر اعلام روزنامه TIME، اتفاقاتی که در افغانستان در طی 10 سال به وقوع پیوست، در سوریه در طی 2 سال انجام شده است و همین موضوع موجب نگرانی شدید اسرائیلی ها شده است.
در این گزارش آمده است که، "جبهه النصر" علاوه بر جلب رضایت اهداف غربی ها و دریافت سلاح های نظامی از اسرائیل و متحدین وی، برنامه هایی برای حمله به خود اسرائیل از منطقه استراتژیک "جولان" در سر دارد که از هم اکنون در حال طراحی و هماهنگی آنها می باشد.
جبهه النصر، یکی از افراطی ترین گروه های جهادی در سوریه می باشد که در جبهه مخالفان می جنگند و همانند گروه القاعده، اعضا این گروه ها رویایی در سر دارند تا در منطقه خلافت اسلامی برپا کنند که مانع اصلی انها هم یهودیان اسرائیلی هستند.
این مرکز مطالعاتی در گزارش خود آورده است که پیش بینی ها و ارزیابی ها از عملکرد این گروه نشان می دهد ،جبهه النصر بصورت پوششی در حال تاسیس یک سازمان تروریستی نفاذ در ارتفاعات جولان می باشد.
به اعتقاد کارشناسان اسرائیلی این دومین پایگاه اطلاعاتی عملیاتی جبهه النصر در مرز اسرائیل و در جنوب سوریه می باشد.
بنا بر اعتراف مقامات امنیتی اسرائیلی به نقل از روزنامه TIME تمام گروه های شورشی در جنوب سوریه واقع در ارتفاعات جولان گروه های وابسته به القاعده هستند.
سرتیپ "گال هیرسچ" اسرائیلی در NBC NEWS اعلام کرده است که، ما اکنون از شورشیان سوری علیه دولت بشار اسد حمایت می کنیم، ادامه همین گروه ها در آینده نزدیک علیه امنیت اسرائیل خواهند ایستاد و باید با سلاح های خودمان مبارزه کنیم.
طبق گزارش منتشر شده از ITIC ، اختلاف نظر ها در اسرائیل در حمایت از شورشیان القاعده به اوج خود رسیده است و بسیاری از نظامیان عالی رتبه یهودی، سیاست های اسرائیل را غیر منطقی و احمقانه اعلام کردند، چرا که حمایت نظامی و توزیع سلاح بین این شورشیان وابسته به القاعده، تهدیدی برای امنیت خود انها خواهد بود.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.