داود مرادیان: نشست امنیتی هرات در آینده سیاسی افغانستان موثر است

نشست بین‌المللی تحت نام “گفتمان امنیتی هرات” صبح امروز با شرکت بیش از ۳۰ کشور جهان در مرکز ولایت هرات برگذار شد، داود مرادیان در این باره اظهار داشت: نشست امنیتی هرات در آینده سیاسی افغانستان موثر است.

قرار است در این نشست که از سوی انستیتوت مطالعات استراتژیک افغانستان برگزار شده، پیرامون مسائل سیاسی منطقه و جهان و نقش کشورهای هم پیمان در امور افغانستان صحبت و تبادل نظر شود.

گفته می‌شود: که قراراست فردا یکشنبه در حاشیه ی این نشست، دیدار سه جانبه ای میان کشورهای ایران، افغانستان و آمریکا پیرامون اوضاع داخلی افغانستان صورت گیرد.

این کنفرانس که به ‌دنبال کنفرانس بین‌المللی ماه میزان سال گذشته در هرات تدویر یافته است که در آن نمایندگان بیش از سی کشور منطقه، امریکا، اروپا، استرالیا و سازمان‌های مهم بین‌المللی شرکت نموده اند.

«دکتر داوود مرادیان» رئیس انستیتو مطالعات استراتژیک افغانستان در حاشیه ی این نشست در یک کنفرانس خبری گفت: این نشست می تواند تاثیرات زیادی را بر روی آینده ی سیاسی افغانستان برجای بگذارد و نقش افغانستان را در برطرف سازی مشکلات منطقه و جهان برجسته سازد.

بنابر گفته های وی این دومین نشست بین المللی انستیتو مطالعات استراتژیک افغانستان می باشد که در هرات برگزار شده و در یک اقدام بی سابقه از کشورهای چین و مصر نیز نمایندگانی حضور یافته اند.

آقای مرادیان همچنان گفت: قرار است فردا که روز دوم و پایانی این نشست می باشد، دیدار سه جانبه ای میان نمایندگان ایران، آمریکا و افغانستان پیرامون اوضاع کشور صورت گیرد.

مرادیان می گوید در این دیدار نمایندگانی از مرکز مطالعات استراتژی خاورمیانه در ایران، یک مرکز تحقیقاتی آمریکا و داکتر نور سفیر کشورمان در تهران، صحبت خواهند کرد.

گفته می شود با وجود دعوت رسمی از دولت پاکستان برای شرکت در این نشست، هیچ نماینده ای از آنان حاضر در این جمع نشده است.

رئیس انستیتوت مطالعات استراتژیک افغانستان میگویند: این گفتمان بین المللی عصر فردا یکشنبه با جمع بندی انستیتوت استراتژی افغانستان پایان خواهد یافت.

گفتنی است سال گذشته نیز مشابه این اقدام، نشستی بین المللی زیر نام دهه ی تغییر در افغانستان میان نمایندگان 30 کشور از منطقه و جهان برگزار شده بود که در آن زمان با استقبال خوبی روبرو گردید.

 

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.