خروج سربازان امریکایی از افغانستان پایان ماموریت آنها نیست

تمامی سربازان امریکایی بعد از خروج از افغانستان، به هر نحوی باید در کشورهای منطقه خاورمیانه مخصوصاً مسلمان پخش شوند، در غیر اینصورت دولت توان و منابع مالی و انسانی کافی برای کنترل این افراد را در کشور ندارد و مطمئناً ایالات متحده در مدت زمان بسیار کوتاهی با یک تهدید امنیتی داخلی مواجه خواهد شد.

به گزارش "جهان اسلام" به نقل از "فرونتیر پست"، سیاستمداران و مدبران جنگی امریکا، به دنبال اتمام ماموریت خود در افغانستان و کشورهای همسایه همچون پاکستان، به دلیل ترس از افزایش رکود اقتصادی، بیکاری، افزایش ناامنی و درگیری های نژادی در کشور خود، استراتژی فرا منطقه ای خود را در آسیا تغییر داده اند تا با ایجاد فضای رعب و وحشت جدید، صحنه درگیری تازه ای را در منطقه خاورمیانه و آسیا مرکزی ایجاد کنند، تا از ورود سربازان خود به کشور که خوی نظامی گرفته اند جلوگیری کنند و انها را برای چندمین بار وارد یک میدان جنگ دیگری کنند.
به گزارش منابع موثق، این استراتژی اصلی امریکایی ها بعد از عقب نشینی نیروهای امریکایی از افغانستان است، که "تمامی سربازان امریکایی به هر نحوی باید در کشورهای منطقه خاورمیانه مخصوصاً مسلمان پخش شوند، در غیر اینصورت دولت توان و منابع مالی و انسانی کافی برای کنترل این افراد را در کشور ندارد و مطمئناً ایالات متحده در مدت زمان بسیار کوتاهی با یک تهدید امنیتی داخلی مواجه خواهد شد. "
سیاستمداران امریکایی اعتقاد دارند تنها راه نجات اقتصاد کشورشان، ورود به بازارها و عقد قراردادهای تجاری جدید از طرق حضور و دخالت نظامی می باشد، که به نوعی برای رسیدن به این هدف از استراتژی های گوناگونی استفاده می کند، از جمله، تحریم کشورهای منطقه، حمایت کردن یک طرف کشورهای رقیب همچون هند در برابر پاکستان، حمله نظامی با حمایت جوامع بین المللی، ایجاد جنگ های داخلی و نژادی، تقویت اختلافات مذهبی میان شیعه و سنی و ....
بعد از افغانستان، پاکستان و عراق، اینبار نوبت خاورمیانه است که شاهد صحنه مبارزه جدید استراتژی امریکایی ها باشد تا برای مدت زمانی سربازان امریکایی در انجا مشغول باشند.
بر اساس گزارشات دریافتی، ملاقات های اخیر میان مقامات امریکایی و اسرائیلی در کاخ سفید افزایش پیدا کرده است و مهمترین هدف از برگزاری این جلسات "ایجاد یک استراتژی بلند مدت علیه جهان اسلام" است. در حال حاضر حقیقت امر این است که تمام منابع و ذخایر انرژی در یک نقطه جمع شده است که آن بخش عمده "جهان اسلام" است و بدین منظور تمامی کشورهای آسیای جنوبی و خاورمیانه به عنوان قطب تجاری غرب هدف گذاری شده اند.
بر اساس اعلام این منبع، ژنرال های امریکایی اعتراف کرده اند که پیش بینی انها از جنگ افغانستان اشتباه بود و آنها گمان نمی کردند که در برابر مجاهدین افغان اینگونه شکست بخورند و اکنون از لحاظ اقتصادی در این موقعیت هولناک قرار بگیرند تا جایی که امریکا اعتبار خود را در بازارهای جهانی از دست داده اند.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.