بیح الله مجاهد: ملابرادر آزاد نشده و در وضعیت بدی به سر می برد

طالبان می گویند که ملا برادر رها نشده و با در نظرداشت وضعیت نامطلوب سلامتی وی از پاکستان خواسته ایم هرچه زودتر او را رها کنند، این در حالی است که حامد کرزی هم در نشست خبری خود گفته بود، هنوز با ملابرادر تماسی برقرار نشده است.

 عبدالغنی برادر که معاونت ملا محمدعمر رهبر گروه طالبان را بر عهده داشت، سه سال قبل بعد از دستگیری توسط پاکستان زندانی شد؛ پاکستان ماه گذشته اعلام کرد که وی را براساس خواست ها و تلاش های شورای عالی صلح افغانستان، به تاریخ (٣٠ سنبله) رها کرده اند.
حکومت افغانستان، مکرراً خواهش سپردن وی را کرده؛ اما حکومت پاکستان علاوه بر خودداری از سپردن ملا برادر، گفته است که وی را به هدف پیشرفت پروسۀ صلح، آزاد کرده اند.
هرچند از خبر رهایی ملا برادر سه هفته می‌گذرد؛ اما طالبان مسلح، گزارش رهایی وی را با پخش خبرنامه ای، رد کرده اند.
«ذبیح الله مجاهد» سخنگوی طالبان در یک خبرنامه که در تاریخ (١٧میزان) به آژانس پژواک ارسال نموده، گفته است که ملابرادر رها نشده، او با خانوادۀ خود تماس نگرفته و هیچ فعالیت سیاسی را  آغاز نکرده است.
مجاهد افزود که ملا برادر، اکنون روزهای زندگی خود را در زندان، درحالی سپری می کند که وضعیت صحی وی خوب نیست و روزبه روز بدتر می شود.
طالبان در خبرنامۀ خود با در نظرداشت وضعیت ناگوار صحی ملا برادر و همدردی انسانی و اسلامی،  خواسته اند تا وی به زودترین فرصت رها گردد.
طالبان گفته اند: مقامات بلندرتبۀ حکومت پاکستان، مکرراً از رهایی وی خبرداده‌اند؛ در حالی که  تاکنون رها نشده، پس از مقامات حکومت افغانستان جداً تقاضا می شود تا در مورد وضاحت دهد و طوری که اعلام کرده، وی را رها و موضوع را روشن کند.
بعد از اعلام  خبر رهایی ملا برادر از سوی پاکستان، رسانه های پاکستانی خبر داده بودند که ملا برادر، از شهر پشاور به کراچې منتقل گردیده است.
منبع افزوده بود که وی با استفاده از یک طیاره از پشاور به کراچی انتقال داده شده و آنجا در یک محل مصون نگهداری میشود.
بعضی منابع همچنان گفته اند که ملا برادر، به منزل خود در شهر کراچی که در سال ٢٠١٠ میلادی از آنجا توسط نیروهای خاص امریکایی و پاکستانی طی عملیات ویژه بازداشت شده بود، منتقل گردیده است.
اما رسانه ها، هفتۀ گذشته خبردادند که ملابرادر، جهت گفتگو با طالبان افغانی، دوباره از کراچی به پشاور منتقل گردیده است.
رییس جمهور حامد کرزی نیز هفتۀ گذشته، طی نشست خبری گفت که آنها تاکنون با ملا برادر تماس نگرفته و نه هم در مورد آدرس وی معلومات دارند.

 

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.