بشار جعفری : فرانسه شایستگی عضویت دائم شورای امنیت سازمان ملل متحد را ندارد

نماینده دائم سوریه در سازمان ملل متحد با اشاره به موارد نقض حقوق زنان از عربستان ،‌ قطر و فرانسه به شدت انتقاد کرد و گفت فرانسه شایستگی عضویت دائم شورای امنیت سازمان ملل متحد را ندارد و مشروعیتش را برای عضویت در این شورا از دست داده است.

به گزارش سرویس بین‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل ازشبکه تلویزیونی سوریه، بشار جعفری در سخنانی در کنفرانس " زن ، امنیت و صلح " گفت سوریه در جهان عرب و اسلام از کشورهای پیشتاز در تأمین همه شرایط لازم برای توانمند کردن زنان و رسیدگی به امور آنان است.
بشار جعفری گفت بحران سوریه باعث شد پدیده های نامبارک و غیر انسانی به وجود آید که با ارزشهایی که ملت سوریه و منشورهای بین المللی به آن باور دارند مغایرت دارد و این پدیده‌ها نیز به همراه مزدوران و تکفیری‌ها به سوریه آمده است و تکفیریها نیز که دارای اندیشه های وهابی هستند از سراسر جهان به سوریه آورده می شوند.
وی افزود اندیشه‌های وهابی برای زن ارزش قائل نیست و این کار با حمایت و پشتیبانی مالی قطر و عربستان و اسرائیل و فرانسه صورت گرفته است.
بشار جعفری بدون اسم بردن از عربستان گفت: در حالیکه در سوریه یک زن به عنوان معاون رئیس جمهور فعالیت می‌کند برخی از کشورها رانندگی زنان را ممنوع کرده‌اند.
وی تصریح کرد عربستان ، قطر، اسرائیل و فرانسه و برخی دیگر از کشورها از هیچ تلاشی برای نابودی پیشرفت اجتماعی و اقتصادی و امنیتی و تمدن در سوریه دریغ نکرده‌اند و در این راه از پولهای هنگفت و از رسانه‌های بانفوذ بهره گرفته اند تا سوریه را به خاطر استقلال سیاسی ملی و به سبب رویکردهایش در مخالفت با افراط گرایی تجّار دین به زانو در آورند.
بشار جعفری تصریح کرد شاید یکی از برجسته‌ترین این فتواها که علیه زنان صادر شده است فتوای جهاد نکاح باشد.
این فتوا را برخی سبک مغزهایی صادر کرده اند که با برخی نظامهای عرب خلیج فارس ارتباط دارند و مورد حمایت مالی و رسانه ای این نظامها هستند و برجسته ترین آنها نیز نظامهای قطر وعربستان هستند.
این فتوا که اهانت به اعراب و اسلام است ،‌زنان مسلمان را به  نام دین به فحشا ترغیب می کند.
این مقام سوری افزود هیئت سوری گزارشی را درباره این فتوای زشت و افکار پلیدی که آن را ترویج می کند به دبیر کل سازمان ملل متحد صادر کرده و این گزارش به عنوان یکی از اسناد رسمی سازمان ملل متحد صادر شده است.
بشار جعفری افزود سوریه که مشتاق مجازات عاملان این جنایات است به ثبت و ضبط موارد نقض خطرناک اقدام کرده است و عاملانش را دستگیر و مجازات می کند.
بشار جعفری گفت نظامهایی که در دامن زدن به تروریسم در سوریه دست دارند باید تحت فشار قرار گیرند تا حمایت مالی و تسلیحاتی و رسانه‌ای از گروههای تروریستی مسلح را متوقف کنند. این گروهها ساده ترین مسائل مربوط به حقوق بشر و زنان سوریه را نقض می کنند.
بشار جعفری گفت ما در اینجا به طور ویژه می خواهیم از نظامهای قطر و عربستان به علت حمایت رسانه‌ای از سبک‌مغزهایی که با دین تجارت و فتواهای تحریک به قتل و تروریسم و تجاوز به زنان سوری صادر می کنند بازخواست شوند.
نماینده دائم سوریه در ادامه سخنرانی اش گفت کشورش از وضع بد امنیتی اردوگاههایی که در کشورهای همسایه ، میزبان سوریها هستند نگران است و زنان و دختران سوری در این اردوگاهها به شدت از ناامنی رنج می برند و با فروش ، تجاوز به عنف و ازدواج اجباری روبرو هستند همه اینها نیز مسائل ثابت شده است که در گزارشهای سازمان ملل متحد و گزارشهای بین المللی و به تازگی در گزارشهای رسانه‌ای غربی به آنها پرداخته شده است. گزارش شبکه تلویزیونی آر تی ال آلمان از جمله آنهاست. دو سال و نیم است که در شورای امنیت درباره این موضوع سخن گفته می شود اما این شبکه آلمانی در گزارشی به مصیبتهای دختران آواره کم سن و سال سوری که برخی از آنها چهارده سال سن دارند اشاره کرده است. این دختران در بازاری به وسعت جهان عرب خرید و فروش می شوند
و شیوخ صاحب درآمدهای نفتی این دختران را صاحب می شوند و آنها را به نام  دین به کنیزکان خود تبدیل می‌کنند در حالیکه دین از آنان متنفر است.
بشار جعفری گفت آنهایی که بر مصائب آوارگان سوری می افزایند به عمد این کار را می کنند تا از آن بهره برداری و وجهه سوریه و سوریها را مخدوش کنند.
این مقام سوری افزود سوریه طرفهای ذیربط در سازمان ملل متحد به ویژه شورای امنیت و  مجمع عمومی را از این حوادث  با ارائه تعداد زیادی گزارش و نامه های رسمی مطلع کرده اما متأسفانه نقش سازمان ملل در قبال این مسئله ضعیف است در صورتیکه سازمان ملل می تواند نقش مهمی در تحقق عدالت و بازخواست جنایتکاران ایفا کند و به این پدیده های غیر اخلاقی  پایان دهد.
بشار جعفری درخواست کرد نیروهای خارجی بحران آفرین  تحت فشار قرار گیرند تا مداخله تروریستی خود را در امور داخلی سوریه متوقف کنند و به نقض قانون بین الملل و منشور سازمان ملل پایان دهند.
وی همچنین حمایت از حقوق زنان سوری را در بلندیهای اشغالی جولان خواستار شد.
بشار جعفری گفت نماینده دائم فرانسه به شیوه گستاخانه درباره سوریه در اینجا صحبت کرد. این شیوه گستاخانه به هیچ وجه شایسته نماینده یک کشور عضو دائم شورای امنیت سازمان ملل متحد نیست. به نظر می رسد نظام فرانسه به علت افراط گرایی و کناره گیری مداوم از مسئولیتهایی که بر عهده یک عضو دائم شورای امنیت است و به علت مداخله خونین پاریس در امور داخلی بسیاری از کشورهای عضو از جمله سوریه ، مشروعیتش را برای حضور در شورای امنیت به عنوان نماینده دائم از دست داده است.
وی تصریح کرد نظام فرانسه و سیاستهای مداخله جویانه‌اش که با قطعنامه های   شورای  امنیت مغایرت دارد و همچنین  اقدام این کشور به تشویق و مسلح کردن و حمایت از گروههای مسلحی که با  حضور در کنفرانس ژنو مخالفت می کنند و خون سوریها را می ریزند باعث می شود نظام فرانسه از جمله کشورهایی باشد که صلح و امنیت بین المللی را تهدید می کند و این کشور در صف کشورهای حافظ امنیت قرار ندارد.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.