انتشار اسناد محرمانه از شنود مکالمات تلفنی CIA در افغانستان و عربستان

اسناد محرمانه از فعالیت های جاسوسی CIA نشان می دهد که عربستان سعودی (متحد اصلی امریکا در منطقه) به همراه افغانستان و پاکستان اهداف اصلی شنود مکالمات تلفنی امریکا بوده اند.

به گزارش "این پایگاه" به نقل از منبع خبری Arab News، در روزهایی که تمامی اخبار ها و گزارشات حول محور جاسوسی امریکا در کشورهای اروپایی سوق پیدا کرده و سیستم اطلاعاتی امریکا از درون و بیرون کشور هدف اعتراضات وسیع مردمی و دولتی قرار گرفته است، گزارشاتی نیز از منبع اطلاعاتی اسناد محرمانه Cryptome امریکا فاش شده است که نشان می دهد میلیاردها مکالمات تلفنی در منطقه پر تنش آسیا توسط CIA شنود می شود.
طبق گزارشات دریافتی بیشترین عملیات شنود مکالمات تلفنی CIA در افغانستان و پاکستان انجام شده است که چیزی حدود 21.98 میلیارد مورد در افغانستان و 12.76 میلیارد عملیات شنود نیز در پاکستان ثبت شده است.
بر اساس انتشار اسناد محرمانه، عربستان سعودی که تا هفته های گذشته متحد بی چون و چرای سیاست های ایالات متحده در منطقه بود اکنون شاهد این است که 7.8 میلیارد عملیات شنود مکالمات تلفنی CIA در این کشور ثبت شده باشد. رقمی که حتی مقامات رسمی سعودی نیز در مقابل آن سکوت اختیار کرده و نمی توانند برای مردم کشور خود توضیح شفافی نسبت به اقدامات متحد نزدیک خودشان امریکا بیان کنند.
علاوه بر افغانستان ، پاکستان و عربستان سعودی کشورهای دیگر منطقه نیز هدف سیگنال های اطلاعاتی امریکا بوده اند، از جمله :
1- اردن با 1.6 میلیارد عملیات شنود ثبت شده
2- مصر با 1.9 میلیارد عملیات شنود ثبت شده
3- ایران 1.73 میلیارد عملیات شنود ثبت شده
4- عراق 7.8 میلیارد عملیات شنود ثبت شده
5- هند بیش از 1 میلیارد عملیات شنود ثبت شده
علاوه بر شنود مکالمات تلفنی، دستگاه اطلاعاتی امریکا هزینه بسیار زیادی برای دیده بانی و کنترل ورودی ها و خروجی ها در فضای مجازی صرف کرده است، که در این موضوع از نظارت بر ایمیل ها و حتی شبکه های اجتماعی هم آمار سنگینی ثبت شده که اگر آمار و نتایج این عملیات ها نیز فاش شود، سیل عظیمی از اعتراضات نسبت به تحرکات غیر قانونی امریکا علیه کشورهای جهان به راه خواهد افتاد.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.