تلاش کاخ سفید برای توجیه برنامه جاسوسی گسترده آمریکا

در بحبوحه انتشار خبرهای گوناگون از رسوایی جاسوسی آمریکا از کشورهای اروپایی، کاخ سفید روز دوشنبه اعلام کرد عملیات اطلاعاتی باید بیش از هر چیز، با هدف تامین امنیت مردم آمریکا اجرا شوند.

به گزارش سرویس بین‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل ازخبرگزاری فرانسه ، جی کارنی سخنگوی کاخ سفید در یک کنفرانس خبری، با رد این موضوع که عملیات جاسوسی در آمریکا با اهداف اقتصادی اجرا می شوند و بدون اظهار نظر در مورد اینکه باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا از اینکه کشورش مکالمات تلفنی آنگلا مرکل صدراعظم آلمان را مخفیانه شنود می کرده است، گفت :اوباما دستور داده است اقدامات واشنگتن در زمینه جاسوسی مورد بازنگری قرار گرفته و امنیت شهروندان آمریکایی و متحدان این کشور و نیز نگرانی ها در مورد حفاظت از زندگی خصوصی افراد در آمریکا و کشورهای دیگر در اولویت قرار بگیرند.
کارنی افزود : این مسئله نیز ضروری است که به گونه ای رفتار کنیم که منابع اطلاعاتی ما به پشتیبانی از سیاست خارجی و اهداف ما در زمینه امنیت ملی اختصاص یابند و بیش از هر چیز بر مسئله تهدیدات علیه آمریکایی ها تمرکز کنیم.
کارنی در پاسخ به پرسشی در این مورد که آمریکا به جمع آوری اطلاعات الکترونیک در جهت منافع اقتصادی خود پرداخته است گفت ما از توانایی های اطلاعاتی خود با این هدف بهره برداری نمی کنیم و تنها برای مسائل امنیتی از آنها استفاده می کنیم.
 روزنامه وال استریت ژورنال روز دوشنبه نوشت پس از آنکه اوباما از برنامه شنود مکالمات خصوصی افراد اطلاع یافت، آمریکا به شنود مکالمات مرکل و دیگر رهبران سیاسی جهان پایان داد.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.