۲۶هزار تن مواد مخدر در هلمند به آتش کشیده شد

مقامات پلیس در ولایت هلمند می‌گویند، با حضور داشت یک هیات بلند رتبه از وزارت داخله کشور بیش از ۲۶ تن مواد مخدر را به آتش کشیدند.

گفته می‌شود: مواد حریق شده شامل تریاک، چرس ، هیروئین ، مورفین و مواد کیمیاوی مختلف است که از سوی ارگان های امنیتی کشف و ضبط شده بود.

این محموله 26هزار و 600 کیلوگرمی مواد مخدر روزگذشته با حضور داشت رئیس عمومی مبارزه با مواد مخدر وزارت امور داخله و مقامات محلی آن ولایت ، در منطقه ای خارج از شهر هلمند حریق و از بین برده شد.

«احمد فواد عسکر» سخنگوی قوماندان امنیه ولایت هلمند گفت: مواد حریق شده شامل  تریاک، چرس ، هیروئین ، مورفین و مواد کیمیاوی مختلف دیگر است که از سوی ارگان های امنیتی در جریان یک ونیم سال گذشته کشف و ضبط شده بود.

وی در ادامه افزود: این مقدار مواد مخدر در جریان عملیات های مختلف از مربوطات ولایت هلمند کشف و ضبط شده است.

وی گفت: در رابطه با این قضایا 147 تن دستگیر و39 عراده موتر مختلف نوع کشف و ضبط گردیده است.

گفته می شود: نیروهای امنیتی همراه با این افراد مقدار زیادی سلاح و مهمات را نیز کشف و ضبط نمودند.

سخنگوی پلیس هلمند گفت: دولت افغانستان اخیرا پلان های جدیدی را برای مبارزه با کشت و قاچاق مواد مخدر در نقاط مختلف این ولایت روی دست گرفته است.

ولایت هلمند از جمله ولایت های جنوب غربی کشور است که گفته می شود: کشت،تولید وترافیک قاچاق مواد مخدر در این ولایت بیشتر از دیگر مناطق کشور صورت می‌گیرد.

مقامات امنیتی هلمند می‌گویند: طی سال جاری دولت افغانستان در جهت کشف و دستگیری قاچاقچیان مواد مخدر موفقیت های زیادی را نسبت به سال گذشته بدست آورده است.

به گفته سخنگوی پلیس آن ولایت نیروهای امنیتی توانسته اند تا دوماه گذشته بیشتر از 1500 کیلوگرم مواد مخدررا کشف وضبط و38 تن را به این اتهام دستگیر و دوسیه های نسبتی شان را محول ارگانهای عدلی وقضایی نمایند.

 

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.