روسیه بیش از ۴۰ تن دارو و لوازم پزشکی به سوریه ارسال کرد

یک فروند هواپیمای وزارت حوادث غیرمترقبه روسیه شب گذشته محموله‌ای 44 تنی شامل انواع دارو و تجهیزات اولیه پزشکی را به سوریه منتقل کرد.

به نقل از خبرگزاری «نووستی»، وزارت بهداشت و درمان روسیه امروز، یکشنبه اعلام کرد که این وزراتخانه یک محموله شامل بیش از 40 تن دارو و تجهیزات اولیه پزشکی به سوریه ارسال کرده است.

یک فروند هواپیمای متعلق به وزارت حوادث غیرمترقبه روسیه شب گذشته این محموله را به شهر «لاذقیه» سوریه منتقل کرد. این محموله 44 تنی شامل 100 نوع دارو و انواع تجهیزات پزشکی است که برای ارائه کمک‌های پزشکی اولیه مورد استفاده قرار می‌گیرند.

به گفته یک مقام آگاه وزارت بهداشت و درمان روسیه، حدود 3 ساعت طول کشید تا ده‌ها نیروی نظامی ارتش سوریه به همراه تعدادی از معلمین مدارس شهر لاذقیه، محموله کمک‌های انسان دوستانه روسیه را تخیله و در خودروهای ارتش برای انتقال به مراکز درمانی بارگیری کنند.

"ولادیمیر پوتین" رئیس‌جمهوری روز پنج شنبه مذاکرات تلفنی با "بشار اسد" رئیس‌جمهور سوریه داشت.

طبق گفته "دمیتری پسکوف" سخنگوی دفتر ریاست‌جمهوری روسیه، پوتین بعد از آنکه در جریان این گفت‌وگو در جریان وضعیت دشوار سلامتی و دارویی در سوریه قرار گرفت، وزارت بهداشت و درمان روسیه را موظف کرد تا کمک‌های دارویی، برخی تجهیزات و سایر امکانات لازم برای ارائه کمک‌های اولیه و ضروری پزشکی را به سوریه ارسال کند.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.