نمایندگان «شورای عالی صلح افغانستان» با «ملا برادر» دیدار کردند

نمایندگان شورای عالی صلح افغانستان با ملاعبدالغنی برادر مرد شماره 2 سابق طالبان افغانستان در اسلام‌آباد دیدار کردند.

منابع آگاه امروز در گفت‌وگو با روزنامه «داون» پاکستان اعلام کردند هیئت نمایندگان شورای عالی صلح افغانستان به ریاست «صلاح‌الدین ربانی» که اواخر هفته گذشته وارد اسلام‌آباد شده بود سرانجام توانست با ملا برادر در پاکستان دیدار کنند.

در همین حال گفته می‌شود ملا برادر برای انجام این دیدار از کراچی به اسلام‌آباد منتقل شد.

در این جلسه که حدود 3 ساعت به طول انجامید، ملا برادر پیام ویژه «شورای طالبان» را به هیئت افغان منتقل کرده است.

تاکنون جزئیات بیشتری از زمان و مکان و نیز گفت‌وگوهای انجام شده در این جلسه منتشر نشده است.

این هیئت افغان همچنین دیداری نیز با «نواز شریف» نخست‌وزیر و «سرتاج عزیز» مشاور نخست‌وزیر پاکستان در امور بین‌الملل داشت.

این در حالی است که نواز شریف اواخر ماه جاری میلادی برای بحث درباره روند صلح افغانستان عازم کابل می‌شود.

ملا برادر معاون «ملا عمر» رهبر طالبان افغانستان بود که در سال 2010 در عملیات مشترک نیروهای آمریکایی و پاکستانی در شهر کراچی دستگیر شد.

ملا برادر که ماه گذشته میلادی به درخواست مقامات افغان از زندان پاکستان آزاد شد هم‌اکنون در مکانی نامعلوم در پاکستان به‌سر می‌برد.

دولت افغانستان سال‌هاست به دنبال آزادی این عضو ارشد طالبان بوده و معتقد است که حضور وی در مذاکرات صلح می‌تواند نقش مهمی در پیشبرد روند صلح افغانستان داشته باشد.

سفر شورای عالی صلح به پاکستان نیز پس از تصمیمات اتخاذ شده در نشست 3 جانبه لندن در ماه گذشته میلادی و توافق مقامات افغانستان و پاکستان برای دیدار اعضای این شورا با ملا برادر انجام شد.

ریاست این هیئت بر عهده صلاح‌الدین ربانیرهبر شورای عالی صلح افغانستان بود و علاوه بر آن، «معصوم استانکزی» معاون شواری صلح، 2 تن از مقامات دبیرخانه شورا از جمله «اسدالله وفا» و شماری از مقامات وزارت کشور و وزارت خارجه افغانستان نیز در این هیئت حضور داشتند.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.