تقدیر رییس جمهور آلمان از تدریس درس الهیات

آقای یواخیم گاوک رییس جمهور آلمان در دانشگاه مونستر از تدریس الهیات اسلامی در دانشگاه های آلمان به عنوان یک بخش مهم در تاریخ معاصر یاد نمود.

رییس جمهور آلمان روز پنجشبنه 28 نوامبر در جریان سفر خود به مرکز الهیات اسلامی در دانشگاه مونستر گفت: خوب است اسلام نیز در دانشگاه های ما یک رشته دانشگاهی در میان سایرادیان می باشد، تدریس الهیات در دانشگاه های آلمان به رسمیت شناخته شده است.

رییس جمهور آلمان از درگیری و سوال های زیادی در این رابطه سحن گفت: الهیات اسلامی یک مضمون تازه ای در دانشگاه های المان است، همه ما در این مرحله آزمایشی هستم.
رییس جمهور المان افزود: برای پاسخ به سوالات و انتقادات با صبر و تعمق می توان پاسخ پیدا کرد من بخش هایی از این درگیری را شنیده ام که در سایر ادیان نیز وجود دارد.

آقای گاوگ کفت: کشمش ها در یک جامعه کثرت گرا چیز بسیارعادی و قابل پذیرش می باشد، بدون گفتگو هیچ توسعه واقعی وجود ندارد.
رییس جمهور آلمان مضمون الهیات را در دانشگاهای المان درخور ستایش دانسته که بدون آن هیچ درک درستی نمی تواند رشد نماید.

رییس جمهور آلمان در جای دیگر از سخنان خود در دانشگاه مونسترالمان گفته در رابطه با تدریس علوم اسلامی همه را به صبر و شکیبایی دعوت نموده افزود: بلی ما می خواهیم در کشورخود کسانی را آموزش دهیم که بعدا ها خود بتوانند در دانشگاه ها، مدارس و مساجد علوم اسلامی را تدریس نمایند.

بازدید رییس جمهور آلمان از مرکز اسلامی شهر مونستر بازتاب گسترده ای در روزنامه های المان داشته است.
رییس جمهور آلمان به این واقعیت اشاره نمود که در کشور آلمان بیش از چهار میلیون مسلمان زندگی می کنند، که بخش زیادی آز آنها شهروندان آلمانی می باشند.

یکی از وظایف مهم این دانشگاه ها آموزش معلمین دروس اسلامی برای مکاتب و امامان مساجد درنظر گرفته شده است.

 

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.