سفر نواز شریف به کابل هیچ تاثیری روی روند صلح ندارد

برخی از اعضای مجلس سنای کشور، آمدن نواز شریف نخست وزیر پاکستان به کابل را بی ثمر خوانده و تاکید دارند که این سفر هیچ تاثیر مثبتی روی روند صلح کشور نخواهد داشت.

 در جلسه امروز مجلس سنای کشور، بلقیس روشن عضو این مجلس گفت: "رئیس جمهور کرزی چنین بیان کرده که افغانستان خانه دوم پاکستانی ها است. من نمی دانم که افغانستان برای انجام جنایات خانه دوم پاکستان است و یا برای پرورش جنایت کاران در پاکستان".
وی می افزاید: "در حالی ما افغانستان را خانه دوم پاکستانی ها می نامیم که ملا عمر و گل بدین حکمتیار با هم در زیر چپن پاکستانی ها زندگی می کنند و سپس این جنایتکاران مردم بی گناه افغانستان را از بین می برند".
بانو روشن تصریح کرد: "پاکستانی ها قبل از وارد شدن نواز شریف به کابل، 20 راکت به خاک ولایت کنر پرتاب می کنند و در نتیجه مردم بی گناه کشور کشته می شوند".
وی گفت: نواز شریف شخصی است که برای مردم خود اطمینان داد که اردوی مجهز افغانستان را نابود خواهد کرد و بلاخره هم این کار را کرد.
این عضو مجلس سنای کشور، علاوه کرد: "ما چطور می توانیم جنایت کاری همچو نواز شریف را دوست خود بنامیم. امریکا نسل انگلیس است و پاکستان هم کشوری است که ایجاد کننده اش انگلیس است و به همین دلیل پاکستان هرگز دوست مردم افغانستان نخواهد بود و هرگز آرامش را برای مردم افغانستان نخواهد آورد".
در همین حال نثار احمد حارث عضو دیگر مجلس سنای کشور می گوید: "آمدن نخست وزیر پاکستان به کابل، هیچ تاثیر مثبتی روی روند صلح افغانستان نخواهد داشت".
آقای حارث در ادامه خاطر نشان کرد که نواز شریف در گذشته اردوی افغانستان را متلاشی کرده بود، پس ما چگونه امیدوار باشیم که این بار با افغانستان صادق خواهد بود.
این عضو مجلس سنای کشور تاکید: تا زمانیکه امریکا بالای پاکستان فشار وارد نکند، این رفت و آمد ها احساساتی و تشریفاتی خواهد بود و هیچ دست آوردی به همراه نخواهد داشت.
گفتنی است که روز گذشته نواز شریف نخست وزیر پاکستان به منظور ادامه گفتگو های صلح با مقامات افغان، وارد کابل شد.
سر انجام رئیس جمهور کرزی و نخست وزیر پاکستان پس از دیدار، نشست خبری مشترکی را ترتیب دادند و هر دو روی ادامه روابط دوستانه تاکید کردند.
رئیس جمهور کرزی نیز تروریزم را دشمن مشترک افغانستان و پاکستان عنوان کرد.

 

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.