عملیات های چندگانه در ولسوالی های مختلف غزنی

در اعلامیه ای که از سوی قل اردوی ۲۰۳ تندر در غزنی به رسانه ها ارسال شده؛ در این عملیات که نیروهای ارتش به شکل مستقلانه آن را به پیش می برند؛ ۷ طالب کشته و شش تن دیگر زخم برداشته اند.

طی ۲۴ ساعت گذشته در عملیات نیروهای ارتش در ولسوالی گیلان، هفت طالب مسلح کشته شدند.
در اعلامیه ای که از سوی قل اردوی ۲۰۳ تندر در غزنی به رسانه ها ارسال شده؛ در این عملیات که نیروهای ارتش به شکل مستقلانه آن را به پیش می برند؛ ۷ طالب کشته و شش تن دیگر زخم برداشته اند.
گفته می شود که این عملیات در روستاهای "محمدعمر"، "ابو"، "احمدخیل" و "اخترخیل" ولسوالی گیلان برای از بین بردن طالبان مسلح به راه انداخته شده است.
اما ذبیح الله مجاهد سخنگوی طالبان به رغم تایید این عملیات تاکید کرد که در این درگیری به طالبان هیچ آسیبی نرسیده است.
مجاهد گفت: " جنگ فعلا هم هست. اردوی ملی در چند ولسوالی جنگ می کنند و نیروهای طالبان هم یک مقاومت سرسختانه از خود نشان داده اند. به اردوی ملی بسیار تلفات وارد شده؛ اما طالبان کشته نداده اند".
او مدعی شد که نیروهای ارتش ملی با ورود به هر منطقه ای، مردم غیرنظامی را بدون سبب و به این بهانه که با طالبان همکاری دارند؛ دستگیر می کنند.
اما این ادعا از سوی سخنگوی ارتش در غزنی رد شد.
نیروهای مشترک افغان هم اکنون و از آغاز هفته جاری، عملیات منظمی را در چند ولسوالی ناامن راه اندازی کرده اند که بنا به ادعای خودشان، تاکنون دهها طالب مسلح در این جریان کشته، زخمی و بازداشت شده است.
عملیات یاد شده در ولسوالی گیلان به "البرز" شهرت دارد و عملیات گسترده دیگری که تمامی نیروهای افغان در آن اشتراک دارند زیر نام "خیبر" در ولسوالی های مقر، اندر و چند ولسوالی دیگر راه اندازی شده و اکنون نیز ادامه دارد.
خبرنگار جمهور در مصاحبه ای با مردم، دریافته است که باشندگان این مناطق از موثریت این عملیات ها چندان دلخوش نیستند.
یکی از باشندگان غزنی که از اظهار نامش خودداری کرد گفت: " عملیات خوب است که طالبان از بین بروند و منطقه امن شود. منتها اینها {نیروهای امنیتی} پیش از عملیات آوازه می اندازند که عملیات می کنند. خب معلوم است که طالبان منطقه را ترک می کند و بعد از رفتنشان دوباره بر می گردند".
غزنی در عین حال که یکی از ناامن ترین ولایات کشور به شمار می رود؛ سال ۲۰۱۳ میلادی لقب مرکز ثقافت اسلامی را نیز از سوی سازمان فرهنگی جهان اسلام (آیسیسکو) از آن خود کرد.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.