اولین دانشجویان پوهنخی زارعت ولایت بادغیس فارغ‌التحصیل شدند

۴۴ دانشجوی پوهنخی زراعت پوهنتون ولایت بادغیس بعد از چهارسال تحصیل فارغ التحصیل شدند، آنها در این مدت با مشکلات فراوانی روبرو بودند، این افراد از دولت می خواهند تا زمینه کار را برای آنها فراهم نماید.

برای اولین بار محصلان پوهنخی زراعت پوهنتون ولایت بادغیس فراغت خود را جشن گرفتند.
این محصلان که تعدادشان به 44 تن می رسد، می گویند: چهارسال تحصیل را با مشکلات فراوان وعدم امکانات اولیه سپری کرده اند، آنان از دولت می خواهند تا زمینه کار را برای آنها فراهم نماید.
پوهنخی زراعت پوهنتون ولایت بادغیس برای اولین بار 44 تن از محصلان  را فارغ داده است.
این محصلین درمراسم جشن فراغت شان از دولت خواستند زمینه کار را برای آنها فراهم کند.
فارغین پوهنخی زراعت بادغیس می گویند: نبود جای مناسب درسی، استادان مسلکی، کتابخانه و عدم دسترسی به اینترنت از جمله عمده ترین مشکلات محصلین ولایت بادغیس است.
آنان می گویند در حال حاضر پوهنتون آن ولایت در ساختمان اداره زراعت بادغیس به سر می برد که این خود باعث ذیق جای برای محصلین آن ولایت می باشد.
درهمین حال «میرویس میرزاکوال» سخنگوی والی بادغیس می گوید: مراسم جشن فراغت این محصلان از سوی اداره محلی بادغیس تدویر یافته است.
سخنگوی والی بادغیس گفت: افغانستان یک کشور زراعتی است و زمینه کار برای کادرهای مسلکی روز به روز افزایش خواهد یافت.
به گفته او، اداره محلی بادغیس درتلاش است تا زمینه کار را برای این محصلان فراهم نماید و دولت مرکزی نیز باید دراین زمینه تلاش جدی تری از خود نشان دهد.
پوهنتون ولایت بادغیس درحال حاضر دارای سه پوهنخی است، که شامل (پوهنخی های تعلیم وتربیه ، اقتصاد و زراعت) می باشد.
گفته می شود در پوهنتون ولایت بادغیس 700 محصل مصروف تحصیل هستند که از این جمله 90 تن شان را خانم ها تشکیل می دهد و همه از ولایت بادغیس می باشند.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.