غیرشفاف بودن نظر سنجی های اخیر

برخی از نامزدان ریاست جمهوری نظر سنجی های اخیر در رسانه ها را جانب دارانه و غیر واقعی دانسته و می گویند: این نظر سنجی ها غیر شفاف و سلیقه ای انجام شده و باعث تخریب اذهان عمومی می شود.

سید حسین عالمی بلخی معاون اول گل آغا شیرزی، نامزد ریاست جمهوری در نشست خبری امروز سه شنبه 3 جدی نظر سنجی اخیر در تلویزیون طلوع را رد کرده و آن را نوعی کمپاین انتخاباتی خواند.

دو روز پیش تلویزیون طلوع با همکاری چند نهاد دیگر، نظرسنجی را به راه انداخته بود که در نتیجه آن اعلام کرد که در ۳۴ ولایت کشور، داکتر عبدالله عبدالله بیشترین آرا را با خود دارد و پس آن اشرف غنی احمدزی در مقام دوم قرار دارد و دیگر نامزدها در مراتب پایین تر هستند.

اما عالمی بلخی تصریح نمود: این تلویزیون با برخورد های سلیقه ای می خواهد اذهان عامه را قبل از آغاز مبارزات انتخاباتی مغشوش سازد.

وی افزود: امکان قوی وجود دارد که این کار را در مقابل پول از حلقات معین داخلی و خارجی انجام داده باشد.

به گفته وی تلویزیون مذکور مواد ۴،۵،۶ و ۷ اصول رفتار رسانه ها را که توسط کمیسیون مستقل انتخابات به تصویب رسیده صریحاً نقض نموده است.

عالمی گفت: تیم انتخاباتی ما شکایت رسمی خود را به کمیسیون مستقل انتخابات، کمیسیون مستقل شکایات انتخاباتی، دادستانی و کمیسیون بررسی تخطی های رسانه ای وزارت محترم اطلاعات و فرهنگ درج نموده است و امیدوار هستیم که اقدامات جدی در این مورد توسط ارگانهای مسوول گرفته شود".

در همین حال کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان نیز زمینه سازی برای کمپاین کاندیدان انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای ولایتی پیش از آغاز رسمی کمپاین های انتخاباتی توسط برخی از رسانه ها را تخطی از قوانین انتخابات می خواند.

ضیا الحق امرخیل رییس دبیرخانه این کمیسیون می گوید که رسانه ها باید در این مورد محتاط باشند و به قوانین در این زمینه احترام بگذارند.

براساس قانون انتخابات کمپاین های رسمی کاندیدان ریاست جمهوری انتخابات سال آینده، از سیزدهم ماه دلو آغاز و تا سیزدهم حمل ۱۳۹۳ پایان می یابد.

 

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.