گرجستان خواستار توضیح اوکراین درباره ممنوعیت ورود برخی اتباع این کشور شد

سفیر گرجستان در اوکراین اعلام کرد که در یادداشتی رسمی از مقامات کی‌یف خواسته شده تا در مورد ممنوعیت ورود 36 تن از اتباع این کشور به خاک اوکراین توضیح بدهد.

به نقل از خبرگزاری «ایتارتاس»، سفارت گرجستان در کی‌یف از وزارت امور خارجه اوکراین رسما خواسته است تا در رابطه با ممنوعیت ورود برخی شهروندان این کشور توضیح بدهد.

"میخائیل اوکلیبا" سفیر گرجستان در مصاحبه با شبکه تلویزیونی «اوکراین» این مسئله را اعلام و گفت: ما یادداشت رسمی در این رابطه به وزارت امور خارجه فرستاده و منتظر پاسخ هستیم.

این در حالی است که "لئونید کوژار" وزیر امور خارجه اوکراین روز سه شنبه تاکید کرد که وزارتخانه تحت سرپرستی وی هیچ اختیاری در رابطه با چنین تصمیم گیری‌هایی در خصوص ممنوعیت ورود اتباع خارجی به کشور ندارد و پارلمان اوکراین در این مورد تصمیم گرفته و تصمیمات آن برای ارگان‌های اجرایی کشور لازم الاجرا است.

روز گذشته در رسانه‌های گروهی اوکراینی اخباری منتشر شد، مبنی بر اینکه به ابتکار عمل "الیگ تساریوا" نماینده حزب مناطق اوکراین، ورود 36 تبعه گرجستان که در میان آنها "کیخائیل ساآکاشویلی" رئیس‌ها جمهوری سابق این کشور نیز دیده می‌شود، به خاک اوکراین ممنوع شده است. این افراد متهم به تلاش برای بی ثبات کردن اوضاع اوکراین هستند.

ساآکاشویلی چندی پیش به اوکراین سفر کرده، با رهبران احزاب مخالف دولت دیدار داشته و در جمع معترضین دولت در میدان استقلال شهر کی‌یف حضور یافته و از اقدامات آنها در جهت همگرایی اروپایی حمایت کرده بودند.

 

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.