اهمیت سال 2014 برای افغانستان!

افغانستان در سال 2014 گواه چند رویداد مهم خواهد بود. برگزاری انتخابات ریاست جمهوری و انتقال مسوولیت‎های امنیتی سراسر کشور از نیروهای خارجی به نظامیان افغانستانی ازمهم ترین رویداد‎های این سال گفته شده اند.

به گزارش طلوع، پایان یک سال پر فراز و نشیب و آغاز یک سال پرتحول، سرنوشت ساز و شاید هم دشوار برای افغانستان. سال 2013 با همه داشته ها و نداشته هایش وفراز ونشیب‎های که داشت، به پایان رسید.

دغدغه‎های مردم بیشتر ناامنی است و خواست‎ها هم همین است که امنیت تامین شود و جامعه جهانی به حمایت اش از افغانستان تا به پا ایستاده شدن این کشور ادامه دهد.

برگزاری انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای ولایتی، گرفتن مسوولیت های کامل امنیتی از نیروهای خارجی به نیروهای بومی از مهم ترین رویداد های هستند که دراین سال افغانستان را بدرقه خواهد کرد.

این دو رویداد بیشتر از هر موضوع دیگر برای افغانستان سرنوشت ساز خواهد بود. زیرا برای نخستین بار در تاریخ کشور است که قدرت از یک رییس جمهور منتخب به رییس جمهور منتخب دیگر انتقال پیدا خواهد کرد.

گفتگوهای صلح از دیگر رویدادهای مهم سال پیشرو خواهد بود. روندی که هنوز هم در هاله ای از پیچید‎گی ها و ابهام قرار دارد.

بن بست پیمان‎ امنیتی دیگر موضوعی است که سال 2014 برای افغانستان به میراث گرفت، پیمان که ادامه حضور نیروهای آمریکایی را در افغانستان برای حمایت از نظامیان کشور و حمایت جامعه جهانی را در برگه دارد.


نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.