بیش از ۵۰۰ معلم از تربیت معلم پکتیا فارغ التحصیل شدند

۵۷۴ معلم از تربیت معلم ولایت پکتیا فارغ شدند که ۵۱ تن از آنان زن هستند، کمبود معلم زن از مشکلات عمده در ولسوالی های پکتیا است، مسئولان امیدوارند در سالهای آینده این مشکل حل شود.

تربیت معلم ولایت پکتیا در سال 1356 ایجاد شــــــــده و در حال حاضر دارای پنج مرکز حــمایتی و چهار الحاقیه در 9 ولســــــــــوالی ولایت پکتیا فعال است که هزار و 485 تن معلمان داخل خدمت را تحت تدریس آکادمیک قرار داده است.
«عطا محمد قانع» رییس تربیت معلم پکتیا در جشن فراغت محصلان، گفت: برای سال آینده 1300 معلم مکاتب معارف را نیز جذب خواهیم کرد.
وی در ادامه افزود: علاوه بر این معلمان داخل خدمت بیش از 1000 تن از محصلان قبل از خدمت به شکل لیلیه فراگیر تحصیل کرده اند و تمام امکانات تعلیمی و تحصیلی توسط 64 تن استادان مجرب با معیارهای تحصیلی به منظور افزایش کیفیت معارف متوازن در خدمت هموطنان قرار دارد .
آگاهان می گویند که عدم مسلکی بودن معلمان به کیفیت معارف افغانستان را صدمه زده است و پکتیا نیز شامل ولایت هایی است که از کمبود معلمان مسلکی شکایت دارند به خصوص معلمان زن که چالش عمده در تدریس دختران شمرده می شود.
«انجینرمحراب الدین شفق» رییس معارف پکتیا گفت: تا سه سال آینده معارف پکتیا از نظر معلمان مسلکی مرد و زن رفع خواهد شد.
«استاد عبدالناصر حکمت» معاون مالی و اداری ریاست معارف در جریان صحبت های خود گفت: در ولایت پکتیا 330 باب مکاتب تعلیمات عمومی بر روی شاگردان که بیش از 40 هزار تن از آنان دختران هستند باز است.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.