کشتار سریالی فرماندهان طالبان ادامه دارد

با افزایش مجدد کشتار سریالی فرماندهان طالبان افغان در کویته پاکستان، اختلافات و شایعات زیادی نمایان شده که نشان از شروع یک سناریو جدید برای ایجاد طرح آشوب در افغانستان و تاخیر فرایند صلح است.

به گزارش "این پایگاه" طبق اعلام منابع محلی، دست کم 2 فرمانده طالبان افغان در روزهای اخیر در شهر کویته پاکستان کشته شدند که با توجه به تایید مقامات امنیتی، مقامات دولتی افغان از این کشتار به عنوان سریال ترورهای هدف دار فرماندهان طالبان در درون گروه های شورشی اسلامی یاد می کنند.
طبق اعلام کارشناسان موضوع، انگیزه این ترورها و تعداد این کشتار همچنان در ابهام است اما تنها نتیجه این فرایند که بارز و نمایان است این موضوع می باشد که فرایند صلح میان دولت افغان و شورشیان بیش از پیش با مشکل روبرو خواهد شد.
به اعتقاد مقامات افغان، بسیاری از این افراد که کشته اند از اعضا طالبان بودند که موافق و تمایل زیادی به فرایند صلح با دولت داشتند.
با اینکه طالبان با ارسال بیانیه ای ادعاهای مذکور را تکذیب کرده و ارتباط کشتار اخیر با طالبان را نیز رد کرده است اما 4 عضو ارشد طالبان افغان هفته گذشته اعلام کردند که سطوح رهبری عالی دستوری صادر کرده اند که هر فرمانده ارشد گروه که تمایل به برقراری صلح از طریق فرایند غیر مجاز باشد خواهند کشت.
طبق اعلام منابع اگاه مرکز این ترورها نیز کویته پاکستان می باشد، چرا که شواهد نشان می دهد مقر فرماندهی طالبان افغان در این نقطه وجود دارد.
بر اساس اعلام مقامات اطلاعاتی افغان و یکی از اعضا طالبان محلی، اسامی دو تن از فرماندهانی که دو هفته پیش توسط افراد ناشناس کشته شدند، "نورالله حتک" و "ملا عبدالمالک" نام داشتند که به عنوان فرماندهان طالبان در کویته فعالیت می کردند که البته هر یک توسط 12 نفر محافظت می شدند. البته طالبان تمامی این ادعاها را تکذیب می کند و اعلام می کنند که این افراد همچنان زنده هستند و به جهاد خود ادامه می دهند.
مقامات افغان، مقصر اصلی این کشتار را مقامات پاکستانی می دانند،چراکه به اعتقاد انها مقامات پاکستانی از فرایند صلح بدون مجوز و قوانین تعیین شده ترس دارند، لذا هر فرمانده طالبانی که بدون هماهنگی انها با کرزی دیدار و یا بصورت غیر مستقیم با وی ارتباط برقرار کنند خواهد کشت.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.