زندانی شدن دو ساله ۴ معترض در بحرین

زندانی شدن دو ساله 4 معترض و بازداشت فرزند یکی از شخصیت‌های مشهور سیاسی و تاکید مخالفان بحرینی بر لزوم صدور سند «عدم اعطای تابعیت سیاسی» از مهمترین تحولات اخیر بحرین هستند.

به نقل از روزنامه الوسط بحرین، دادگاه بحرین به ریاست قاضی راشد بن احمد آل خلیفه چهار متهم به ساخت شیشه‌های کوکتل مولوتف و مخفی کردن آن در یک خانه متروک در منطقه سلماباد را هر یک به دوسال زندان محکوم کرد.

رژیم بحرین از فوریه سال 2011 میلادی با پرونده سازی علیه معترضان و مخالفان و زندانی کردن آنها در تلاش برای مقابله با جنبش اعتراضی مردم برآمده است که خواهان آزادی، نظامی منتخب و عدالت هستند.

در همین حال، تجمع ملی دموکراتیک وحدتگرای بحرین اعلام کرد که نیروهای امنیتی و افراد لباس شخصی نقابدار به خانه محمد جاسم عیسی معاون دبیرکل این تجمع یورش برده و فرزندش حسین را بازداشت کره و با خود به مکان نامعلومی بردند.

این نیروها همچنین خودروی حسین را مصادره و اسباب و اثاثیه منزل را تخریب کردند.

خبر دیگر از بحرین حاکی است که احزاب و جمعیت‌های مخالف بحرینی خواهان صدور سند «عدم اعطای تابعیت سیاسی» نظیر سند منامه و سند ممنوعیت استفاده از خشونت شدند.

نمایندگان احزاب و جمعیت‌های مخالف بحرینی با گردهمایی در مقر جمعیت وعد در منطقه ام الحصم، بر بررسی همه جانبه تبعات دنبال کردن سیاست اعطای تابعیت به خارجی‌ها از سوی رژیم بحرین تاکید کردند.

رژیم بحرین از چندین سال پیش سیاستی را تحت عنوان اعطای تابعیت به خارجی‌ها به منظور تغییر بافت و ساختار جمعیتی بحرین به نفع خودش دردستور کار قرار داده و به شمار زیادی از اتباع عرب و غیر عرب تابعیت داده است.

 

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.