جنگ افغانستان دلیل بی لیاقتی اوباما در فرماندهی نظامی

باتوجه به افزایش حملات طالبان علیه نیروهای خارجی در سال جاری و ادامه مقاومت های کرزی در برابر فشارهای امریکا، دامنه اعتراضات علیه سیاست ها و صلاحیت نظامی اوباما در امریکا شدت گرفته و مردم این کشور بی لیاقتی وی را عامل این اوضاع می دانند.

به گزارش "این پایگاه "، با آغاز سال 2014 و ادامه اختلافات میان واشنگتن و کابل، مهم ترین تحولی که در این میان رخ داد این بود که طالبان از ابتدای سال جاری جهش شدیدی در حملات خود نشان داده است که این امر بیشتر اهداف غربی را در بر داشته و هیچ اثری از فرایند مذاکرات و پایان جنگ در این کشور دیده نمی شود، از این رو واشنگتن در مورد جنگ افغانستان، نه تنها در عرصه بین المللی با شکست روبرو شده است بلکه در کشور خود نیز روز به روز مورد انتقادات شدیدی از طرف مردم و کنگره قرار می گیرد.
به اعتقاد مردم امریکا، اوباما در فرایند جنگ افغانستان هیچ تاثیر مثبتی نداشته و تنها می توان گفت قاتل سربازان امریکایی در این کشور بوده چرا که "از هر 4 سرباز امریکایی کشته شده در افغانستان، 3 سرباز به دلیل بی لیاقتی اوباما در فرماندهی جنگ جان خود را از دست داده اند."
روزنامه های غربی مقالات و اخبار زیادی در این رابطه منتشر و ادعا می کنند این روزها شکاف عظیمی میان کاخ سفید و کنگره ایجاد شده است. اما موضوع اصلی انتقاد مردم امریکا این است که چطور یک رئیس جمهور مجبور می شود تن به جنگی دهد که خود تمایلی به آغاز و ادامه آن نداشته است.
کارشناسان موضوع بر این باورند که، اگر اوباما و کابینه او تمایلی برای ادامه جنگ در افغانستان ندارند، چه لابی بجز لابی صهیونیستی در دستگاه کاخ سفید این قدرت را دارد تا کل سیستم نظام سیاسی و امنیتی امریکا را به سمت ادامه جنگ و حضور نظامی در افغانستان سوق دهد؟
طبق اعترافات ژنرال های امریکایی که طی سال های اخیر به صورت رسمی و غیر رسمی منتشر شد نشان می دهد هدف امریکا از آغاز جنگ افغانستان از همان ابتدا با شعار ثبات در افغانستان فرق داشت مخصوصاً از زمان روی کار آمدن اوباما فرمان هدایت این جنگ کاملاً از دست کاخ سفید رها شده است، چرا که در اصل سیاستمداران امریکایی اعتقادی به آن ندارند، اگر ثبات در افغانستان حاکم باشد، اگر صلح در آسمان این کشور سایه بیندازد آن وقت دیگر خاک افغانستان جایی برای امریکایی ها نخواهد بود!

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.