طالبان بر 3 پاسگاه امنیتی در سرپل حمله کردند

مسئولان امنیتی در ولایت سرپل در شمال افغانستان تائید کردند که گروه طالبان بر 3 پاسگاه امنیتی در مربوطات این ولایت حمله کردند که در نتیجه ی درگیری 8 نفر از مخالفان مسلح دولت کشته و زخمی شدند.

«سخی داد حیدری» آمر امنیت پلیس ولایت سرپل در تماس تلفنی با خبرنگار پیام آفتاب در شمال افغانستان با تائید این خبر گفت: گروه طالبان روز گذشته ( چهارشنبه 2 دلو/ بهمن) بر 3 پاسگاه امنیتی در روستای شیرم ها مرکز ولایت سرپل حمله کردند.

نامبرده گفت: در این درگیری معلم ولد الله بردی فرمانده مشهور طالبان با 2 نفر از افراد تحت فرمان اش کشته و 5 نفر دیگر زخمی شدند اما به نیروهای امنیتی افغان هیچ آسیبی نرسیده است.

وی با بیان اینکه این درگیری از حوالی ساعت 10:00 قبل ازظهر الی 4:00 بعد ازظهر ادامه داشت، افزود: نیروی کمکی نیز برای از پا در آوردند مخالفان مسلح دولت به ساحه فرستاده شده بود.

گفته می شود که روستای شیرم ها ولایت سرپل از جمله مناطقی است که مخالفان مسلح دولت در آن حضور گسترده دارند و نیز به گفته مسئولان در این روستای احتمال دارد که انتخابات نیز برگزار نخواهد شد، اما آمر امنیت پلیس ولایت سرپل می گوید که در آینده برای تامین امنیت این منطقه یک عملیاتی بزرگی را راه اندازی خواهد شد.

ولایت سرپل یکی از ولایت های نسبتآ نا امن در شمال افغانستان است که در برخی از ولسوالی های این ولایت مخالفان مسلح دولت حضور گسترده ی دارند.

 

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.