۱۰۰ تن از آموزگاران مکاتب غزنی و پکتیکا، شیوه تدریسی می آموزند

معاون تدریسی ریاست معارف غزنی گفت: " کمیته سویدن پس از ختم سال تعلیمی، کورس آموزش شیوه های جدید تدریسی را برای آموزگاران پکتیکا و غزنی راه اندازی کرده اند که تاکنون، ۱۰۰ تن از آموزگاران در سه دوره اسناد فراغت شان را بدست آورده اند".

مسوولان محلی در ریاست معارف ولایت غزنی می گویند که آنان در همکاری با ریاست کمیته سویدن" کورس آموزش شیوه های تدریسی را برای شماری از آموزگاران مکتب های غزنی وپکتیکا راه اندازی کرده اند.
او اظهارداشت که قرار است این ورکشاپ تا آغاز سال تعلیمی ۱۳۹۳ ادامه پیدا کند و تا به حال شمار زیادی از آموزگاران مرکز و ولسوالی های غزنی در بخش میتود تدریسی، مضامین مکتب را در مدت یک ماه آموزش دیده که ۲۷ تن آنان را خانم ها تشکیل می دهند.
او خاطرنشان ساخت که اکثریت آموزگاران مکاتب غزنی از علمیت خوبی برخوردار هستند؛ اما مهارت ویژه را در بخش تدریس مضامین مکاتب نداشته و شیوه هایی را که آنان در بخش تعلیم و تربیت دانش آموزان بکار می برند، خسته کننده بوده و دانش آموزان چیزی از آن برداشت نمی توانند.
به گفته وی؛ هدف اصلی این ورکشاپ، آموزش روش های ساده و موثر شیوه های تدریسی برای آموزگاران بوده و با استفاده از این شیوه ها می توان در وقت کم، چیزهای زیادی را به دانش آموزان انتقال داد.
اما برخی از آموزگاران، راه اندازی این ورکشاپ ها را برایشان مفید تلقی نموده و می گویند که شیوه هایی را که آنها طی این مدت در بخش تدریس مضامین مکاتب آموزش دیده اند؛ بسیار کهنه بوده و برای خودشان و دانش آموزان تازه گی ندارد.
جلیل احمد یکی از آموزگارن غزنی می گوید که در ورکشاپ آموزش شیوه های تدریسی، بیشتر جنبه پروژه ای دارد و نمی تواند مشکلات آموزگاران را حل کند.
او از وزارت معارف خواست تا ورکشاپ های موثرتری را برای آموزش شیوه های تدریسی برای آموزگاران راه اندازی کرده و افراد کارکشته را برای آموزش آنان بگمارد.
این در حالی است که گفته می شود؛ در حال حاضر، اکثریت آموزاگاران مکتب های غزنی بر اساس واسطه استخدام شده اند که برخی از آنان، حتا از سواد کافی برخوردار نبوده و این امر سبب شده تا سیستم معارف در این ولایت از کیفیت خوبی برخوردار نباشد.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.