15 کامپیوتر وزارت دفاع اسرائیل هک شد

15 کامپیوتر وزارت دفاع اسرائیل برای مدتی توسط هکرهای ناشناس هک شده است، مشخص نیست که هکرها دراین مدت زمان چه کارهایی را از طریق این کامپیوترها انجام داده‌اند.

بنا به اعلام یک شرکت امنیت اینترنتی ایمیلی که به ظاهر از جانب سرویس امنیتی اسرائیل، «شین بت»، فرستاده شده بود، حاوی یک بدافزار بود که به هک شدن تعدادی کامپیوتر منجر شد.

احتمال داده می‌شود که این حمله اینترنتی را هکرهای مدافع فلسطین انجام داده‌اند.

جزئیات این حمله را «اویو رف»، مدیر بخش تکنولوژی شرکت «سکیورلت» اعلام کرد.

شرکت آنها کامپیوترهایی که به ویروس آلوده شده بودند را بازیابی کرد.

آقای رف انگشت اتهام را به سوی طرفداران فلسطینیان نشانه می‌گیرد و استدلال می‌کند که شیوه حمله شبیه به شیوه‌ای است که در سال ۲۰۱۲ میلادی به کار رفته بود.

در آن حمله هم ایمیل‌هایی به کارمندان دولت اسرائیل ارسال شده بود.

بنا به گفته او در هر دو سری از ایمیل‌ها متن نامه‌ها شبیه به هم نوشته شده و به لحاظ تکنیکی بدافزارهایی که نوشته شده هم شباهت‌هایی با هم دارند.

ایمیل‌ها این طور نوشته شده بودند که انگار درباره مرگ آریل شارون، نخست وزیر پیشین اسرائیل، هستند و یک فایل ضمیمه آنها بوده که از گیرنده خواسته شده بود، آن را باز کند.

معلوم نیست که هکرها بعد از دستیابی به کامپیوترها در نیمه ماه ژانویه چه کرده‌اند.

یکی از کامپیوترهایی که آلوده شد، در اداره‌ای بود که به فلسطینی‌ها اجازه کار در اسرائیل را صادر می‌کرد و مسئولیت نظارت بر گذر کالا بین اسرائیل و کرانه غربی و نوار غزه را بر عهده داشت.

آقای رف نگفته که چهارده کامپیوتر دیگر در کدام دستگاه‌های اسرائیل بودند. اما یک منبع بدون نام به خبرگزاری رویترز گفته که آنها در وزارت دفاع اسرائیل استفاده می‌شدند.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.