افزایش تمایل امریکایی‌ها برای داشتن اسلحه

طبق نظرسنجی موسسه گالوپ، آمریکایی‌های بیشتری از قوانین شدید برای کنترل سلاح ناخشنود هستند و آمریکایی‌های کمتری خواستار سخت‌تر شدن قوانین مربوط به کنترل سلاح شده‌اند.

به نقل از روزنامه واشنگتن پست، نظرسنجی جدید موسسه گالوپ نشان داد، آمریکایی‌های بیشتری از قوانین کنترل سلاح ناراضی هستند و مایلند این قوانین آسان‌تر باشد و عده کمتری نیز می‌خواهند قوانین مربوط به کنترل سلاح سخت‌تر باشند.

بر اساس این گزارش، 55 درصد آمریکایی‌ها از قوانین کنترل سلاح ناراضی هستند که این میزان از سال 2001 تاکنون بالاترین رقم بوده است. با این حال، درصد آمریکایی‌هایی که خواهان قوانین سخت‌تر هستند، هنوز بیشتر از درصد افرادی است که خواستار قوانین آسان‌تر هستند. اما فاصله بین این دو گروه به طور چشمگیری نسبت به ژانویه 2013 کاهش یافته است یعنی درست بعد از تیراندازی مدرسه «ساندی هوک»‌ در نیوتاون.

بر اساس نظرسنجی این موسسه، در ژانویه 2013، 43 درصد آمریکایی‌ها از سخت‌ شدن قوانین کنترل سلاح خشنود بودند، 38 درصد خواستار سخت‌تر شدن این قوانین بودند و 5 درصد نیز خواهان این بودند که قوانین آسان‌تر شوند. اما اکنون 40 درصد از قوانین سخت، راضی هستند، 31 درصد از سخت‌تر شدن این قوانین حمایت می‌کنند و 16 درصد خواستار آسان‌تر شدن این قوانین هستند.

 

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.