انتقاد روسیه از طرح شهرک‌سازی اسرائیل در شرق بیت‌المقدس

وزارت امور خارجه روسیه از طرح‌های جدید رژیم صهیونیستی برای ساخت شهرک‌های یهودی‌نشین در مناطق اشغالی متعلق به فلسطینیان، بخصوص در شرق بیت‌المقدس بشدت انتقاد کرده و چنین اقداماتی را غیرسازنده دانست.

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از پایگاه خبری-اینترنتی «راس بالت»، وزارت امور خارجه روسیه از طرح‌های دولت یهود اسرائیل برای ساخت شهرک‌های جدید در بخش شرقی بیت المقدس بشدت ابراز نگرانی کرد.

در بیانیه وزارت خارجه روسیه در این رابطه آمده است: مقامات مسکو عمیقات نگران این طرح‌ها هستند که مسائل بسیار حساس و مهمی همچون ساکنین و وضعیت مذهبی شهر مقدس بیت المقدس را تحت تاثیر قرار داده و مسلما بر روند مذاکرات صلح بین طرف‌های فلسطینی و اسرائیلی در مناقشه خاورمیانه نیز تاثیر منفی خواهد داشت.

مقامات دیپلماتیک روسی تاکید کردند که در شرایط کنونی دولت اسرائیل باید از چنین اقدامات یک‌جانبه و غیرسازنده‌ای خودداری کند، بخصوص اینکه این اقدامات به فعال سازی طرح شهرک سازی برای یهودیان در مناطق اشغالی متعلق به فلسطینیان، از جمله شرق بیت المقدس مربوط می‌شود که دقیقا برخلاف توافقات قبلی صورت گرفته و باعث شکست مذاکرات صلح بین فلسطین و دولت اسرائیل خواهد شد.

 

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.