سازمان ملل: حمله به امدادگران در «حمص» بر کار آنها تأثیر منفی نمی‌گذارد

مسئول امور کمک‌های بشردوستانه سازمان ملل ضمن ابراز تأسف در خصوص حمله به کاروان امدادرسان سازمان ملل در «حمص» سوریه، تأکید کرد که این حمله بر کار امدادرسانی به نیازمندان سوریه تأثیر منفی نمی‌گذارد.

به نقل از شبکه «ای بی سی نیوز»، «والری آموس» رئیس کمک‌های بشردوستانه سازمان ملل روز شنبه ضمن ابراز تأسف عمیق از تیراندازی به کاروان امدادرسانی سازمان ملل در شهر «حمص» اعلام کرد که این حمله بر امدرسانی این امدادگران تأثیر منفی نخواهد گذاشت.

وی در بیانیه‌ای گفت: من به شدت ابراز تأسف می‌کنم که آتش‌بس سه روزه بین طرفین درگیر در سوریه امروز، شکسته شد و امدادگران سازمان ملل از روی عمد مورد هدف قرار گرفتند.

در ادامه بیانیه وی اینگونه آمده است: رخدادهای امروز یادآور خطرات جدی است که غیرنظامیان و امدادگران روزانه در سراسر سوریه با آن روبرو هستند.

روز گذشته دومین روز از آتش بس بود و کاروان امدادی سازمان ملل پس از تخلیه کمکهای بشردوستانه در منطقه تحت کنترل شورشیان سوریه و به هنگام خروج از حمص مورد تیراندازی قرار گرفت.

آموس تصریح کرد: من از تمامی آنهایی که در این درگیری بی‌رحمانه شرکت دارم تقاضا می‌کنم به این آتش‌بس بشردوستانه احترام بگذارند، و ایمنی غیرنظامیان را تضمین کنند و تحویل ایمن کمک‌های بشردوستانه را تسهیل بخشند. سازمان ملل و شرکای بشردوست از انجام بهترین کار ممکن برای امدادرسانی به نیازمندان سوریه منحرف نمی‌شوند.

دور جدید مذاکرات دولت سوریه با نمایندگان گروهی از شورشیان قرار است فردا، دوشنبه، در ژنو آغاز شود.

روز گذشته، «طلال البراز» استاندار حمص اعلام کرد: تروریست‌ها صبح امروز با شلیک خمپاره به ساختمان فرماندهی پلیس در منطقه «الساعة القدیمة» توافق آتش‌بس را نقض کردند.

این در حالی است که دیگر رسانه‌های حامی گروه‌های مسلح، نظام سوریه را به نقض توافق آتش بس متهم کردند.

براساس توافق بین نظام سوریه و سازمان ملل تعداد 83 نفر از کودکان، زنان و سالمندان در محله‌های حمص قدیم روز جمعه به سمت منطقه «دیک الجن» خارج شدند.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.