برترین خبرهای ورزشی

آغاز دور دوم تمرینات تیم ملی فوتبال تیم ملی فوتبال افغانستان برای یک دور تمرینات فشرده و گزینش چهره‌های برتر برای شرکت در رقابت‌های فوتبال چلنج کپ آسیا روز شنبه رهسپار قطر شد.

در این اردوی تمرینی که در قطر برگزار می‌شود اعضای تیم ملی فوتبال کشور که در اروپا، آمریکا و کانادا زند‌گی می‌کنند نیز حضور خواهند داشت.
ملی پوشان برای انتخاب شدن به ترکیب اصلی تیم ملی فوتبال افغانستان در رقابت‌های چلنج کپ آسیا، یک دور آزمون دیگر را با حضور اعضای تیم ملی فوتبال کشور که در آمریکا، کانادا و اروپا زندگی می‌کنند در قطر نیز پیش رو دارند.
رقابت‌ها فوتبال چلنج آسیا با حضور هشت کشور در مالدیو برگزار می‌شوند و افغانستان در گروه ب با ترکمنستان، فیلیپین و لائوس دیدار می‌کند.
در پایان این رقابت ها، تیمی که قهرمان می‌شود به گونه ی مستقیم راهی جام ملت‌های آسیا در سال 2015 استرالیا خواهد شد.


تیم کریکت نوجوانان در برابر بنگلادش شکست خورد
تیم ملی کریکت نوجوانان افغانستان در نخستین بازی خود در جام جهانی نوجوانان شکست سنگینی را در برابر بنگلادش متحمل شد.
در این بازی 50 آوره که در امارات متحده عربی برگزار شده بود، نخست افغانستان بازی را آغاز کرد و در 50 آور و از دست دادن تمامی بازیکنان 213 دوش را برای رقیب خود هدف تعیین کرد اما بنگلادش به راحتی و بدون از دست دادن حتی یک بازیکن در آور چهلم به این هدف رسید و افغانستان را با شکست سنگین روبرو ساخت. تیم ملی کریکت نوجوانان کشور در دومین بازی خود در این رقابت ها روز دوشنبه به مصاف استرالیا خواهد رفت.


نونهالان کشور از قهرمکانی فوتبال آسیا بازماندند
با تصمیم غیر منتظره کنفدراسیون فوتبال آسیا، افغانستان از قهرمان نونهالان آسیا بازماند.
کنفدراسیون فوتبال آسیا با فرستادن اعلامیه رسمی به 16 کشور حاضر در رقابت های نونهالان آسیا برگزاری این رقابت ها قهرمانی به جشنواره تغییر یافت.
کنفدراسیون فوتبال آسیا در این اعلامیه گفته است که تنها تیم های اول 8 گروه مقدماتی این رقابت ها می توانند در این جشنواره که در ماه آگوست در ایران برگزار می شود اشتراک کنند.
تیم فوتبال 14 سال افغانستان در دور مقدماتی این رقابت ها پس از تاجیکستان در مکان دوم گروه خود قرار گرفته بود و به این ترتیب از حضور در این رقابت ها بازماند.

اعلام اعضا یتیم ملی کریکت کشور
کریکت بورد اسامی 15 بازیکن جهت شرکت در رقابت های کریکت جام آسیایی در سال 2014 میلادی را اعلام کرد.
رقابت های کریکت جام آسیایی قرار است از تاریخ 25 فوروری برگزار شود.
کریکت بورد به خاطر حضور شایسته در این رقابت ها اسامی 15 بازیکن را اعلام کرد.
در مسابقات جام آسیایی تیم های افغانستان، پاکستان، هندوستان، سیریلانکا و بنگلادش شرکت دارند.
افغانستان در اولین دیدار در تاریخ 27 فوروری با تیم پر قدرت پاکستان روبرو خواهد شد.


دستاوردهای کشور در مسابقات دهه فجر
تیم ملی نیوفول کانتکت شین گی تای افغانستان با به دست آوردن 2 مدال طلا، 2 مدال نقره و 8 مدال برنز به کارش در رقابت های دهه فجر ایران پایان داد.
در پایان این رقابت ها ایران بر سکوی قهرمانی ایستاد، تاجیکستان دوم شد و جاپان هم در جایگاه سوم ایستاد.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.