نیروهای امنیتی افغان، هنوز به ما احتیاج دارند

جان کربی، سخنگوی پنتاگون در یک کنفرانس خبری در واشنگتن اظهار داشت: " تا هنوز هم تهدیدهای امنیتی ناشی از طالبان مسلح در افغانستان وجود دارد و نه ما و متحدان مان و نه مردم افغانستان می توانند از آن چشم پوشی کنند".

در تازه ترین ارزیابی که وزارت دفاع امریکا انجام داده است، نیروهای امنیتی و وزارت خانه های مربوط آن حداقل تا سال ۲۰۱۸ میلادی به مربیان و مشاوران بین المللی نیاز خواهند داشت.
به گزارش خبرگزاری جمهور؛ جان کربی، سخنگوی پنتاگون در یک کنفرانس خبری در واشنگتن اظهار داشت: " تا هنوز هم تهدیدهای امنیتی ناشی از طالبان مسلح در افغانستان وجود دارد و نه ما و متحدان مان و نه مردم افغانستان می توانند از آن چشم پوشی کنند".
این ارزیابی جدید در رابطه به افغانستان نشان می دهد که اگر یک نیروی امنیتی گسترده و کلان و با هزینه بیشتر برای افغانستان ساخته نشود؛ احتمال تبدیل شدن افغانستان به خانه تروریستان دور از توقع نیست.
پیشنهاد عمده این ارزیابی در رابطه به نیروهای امنیتی افغان در سال ۲۰۱۴ میلادی این است که برنامه فعلی ناتو که کاهش تدریجی نیروهای امنیتی افغانستان از ۳۸۲ هزار به ۲۲۸ هزار و ۵۰۰ تن است، باید عملی نشود.
همچنین پیشنهاد شده است که بر علاوه ۲۹ هزار پرسونل اضافی، تعداد نیروهای امنیتی افغانستان باید حداقل به ۳۴۴ هزار تن برسد و هزینه آن ها که در حال حاضر ۴.۱ میلیارد دالر است به ۵ تا ۶ میلیارد دالر افزایش یابد.
این در حالی است که گفتگوها پیرامون تعداد نظامیان امریکایی که باید در افغانستان باقی بمانند، جریان دارد؛ اما به دلیل امتناع آقای کرزی از امضای توافقنامه امنیتی نهایی نشده است.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.